عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۶۰۳۹
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۲ - ۲۳:۲۷
سخنرانی حجت الاسلام شهاب مرادی در هیئت انصار سید الساجدین
پیامکی غلط در سطح جامعه انتشار یافته بود که مردم امام 1400 سال پیش را کمک می کنند ولی امام حال حاضر را تنها گذاشته اند، به اینجور حرف های عوامی توجه نکنید...
گزارش تصویری سخنرانی شهاب مرادی در هیئت انصار سید الساجدین


شهاب مرادی هیئت
عقیق: مراسم عزاداری در هیئت انصارسید الساجدین(ع) با قرائت زیارت پرفیض عاشورا توسط برادر سید جمال نجاتی آغاز و با سخنرانی حجت الاسلام شهاب مرادی ادامه یافت و در آخر حاج سید صادق مرعشی به مداحی پرداخت.

گزیده ای از سخنان حجت الاسلام شهاب مرادی را بخوانید:

*درقدیم یک شیخ السلامی بود که مردم تمام اعمال دینی خود را با او هماهنگ می کردند، تمام سوالات شرعی دینی را او پاسخ گویی می کرد، ولی امروز هرکسی که صفحه ای  در شبکه های اجتماعی دارد نظر خود را بیان می کند و حق با کسی می شود که بیشتر دنبال کننده دارد.

*بارها گفته شده ما باید یک عالم ربانی در زندگی داشته باشیم که تفکر سالمی داشته باشد، نه هرکه سر بتراشد قلندری داند، ساده ترین حرف ها را هم باید چک کنیم، اگر همراه بشویم با یک عالم دین دچار سخت گیری و اباحه گری ها نمی شویم.

*پیامکی  غلط در سطح جامعه انتشار یافته بود که مردم امام1400 سال پیش را کمک می کنند ولی امام حال حاضر را تنها گذاشته اند، به اینجور حرف های عوامی توجه نکنید. این دسته های عزاداری و زنجیرزنی کمک به امام زمان است.

*یکی از دوستان طلبه که دارای مدارک علمی بالایی است به پزشک مراجعه کرده بود و پرسیده بود که من روی تشک خوش خواب می خوابم برای کمرم ضرر ندارد؟ پزشک گفته بود که حاج آقا برای کمر نه ولی برای دین شما ضرر دارد، این چه حرف عوامی است که می گویید مگر چه اشکالی دارد انسان مومن باشد و خانه ی مبله داشته باشد؟ دین فهمی و اجتهاد کار مرجع تقلید است.

* برخی می گویند: مرجع تقلیدی میخواهم که سخت نگیرد، خب اگر مرجع تقلیدی مکروه را به راحتی مستحب کند یا حرامی را حلال که عدالت و اجتهاد او زیر سوال است.

*می گویند امام حسین خجالت می کشید فرزندش را ببوسد. برخی آدمها وقتی بزرگ می شوند خجالت می کشند فرزند خود را ببوسند این غلط است. حیا هست اما خجالت به این مفهوم خیر، پیامبرحضرت زهرا را می بوسید و می فرمود: از گریبان تو زهرا جان بوی بهشت می آید، حالا مگر می شود علی اکبر که پسر هم بوده است حضرت امام حسین از بوسیدن او خجالت بکشد.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
صادق
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
0
12
آفرین
نه افراط -نه تفریط
حیدری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
0
10
به به ..جانم حاجی
عاشق
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
0
9
باباتودیگه کی هستی حرف نداری باریک الله
پرنیان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
0
6
سلام. خدا حفظشون کنه... چقدر دقیق، نکته بینانه و قابل تامل بود.
سیده نرگس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
0
2
سلام عالی بود واقعا قبلا خودم فکر می کردم مرجعم کسی باشد که سخت نگیرد ولی کلا اشتباه فکر می کردم
ممنونم
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین