عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۵۷۷
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۰
دستورالعملی جامع و کاربردی برای حجاج از زبان آیت الله مجتبی تهرانی:
یک مختصری نشان بده و خروارها بگیر. بعد بگو خدایا من که بنده کوچک تو هستم از کسانی که به من بد کردند گذشت کردم. بارالها من هم به تو بد کردم، بیا و از من بگذر....
عقیق: آیت الله مجتبی تهرانی در گفتاری به بیان دستورالعملی جامع و کاربردی برای حجاج پرداخته اند که در اینجا گزیده ای از فرمایشات ایشان را آورده ایم: وقتی در رفت و برگشت و یا بین راه، سوار هر وسیله نقلیه ای شدی ابتدا 11 مرتبه بسم الله الرحمن الرحیم بگو و بعد 100 صلوات، 100 الله اکبر و بعد از آن 100 مرتبه یا اباالحسن الرضا و بعد آیه الکرسی و 6 مرتبه سوره توحید.
مدینه که رسیدی خیلی استغفار کن تا قبل از رسیدن زمان احرام پاک شوی و رویت بشود لبیک بگویی!
 در مدینه قرائت قرآن را شروع کن. سعی کن یک قرآن در مدینه ختم کنی و یک ختم قرآن در مکه داشته باشی. روایت هم در این باره داریم. اگر مقدور نشد مدینه شروع کن و در مکه تمام کن. ثوابش را هم حتما هدیه کن به چهارده معصوم (ع).
در مدینه به پیامبر اعظم (ص) بگو شما از زمان جاهلیت محمّد امین بوده اید و همواره شما را به امانتداری می شناخته اند. دینم را به شما امانت می دهم تا در روزی که به آن محتاج هستم به من بازگردانید.
 بعد از احرام بر ذکر صلوات مداومت کن و ثواب آن را به چهارده معصوم هدیه کن نه برای خودت. داری دست خالی می روی، می خواهی با دست پر برگردی.
 در همان ابتدای ورود به مسجد الحرام قبل از اینکه طواف را انجام دهی، دو رکعت نماز بخوان و بعدش برو زیر ناودان طلا بایست و سر بر کعبه بگذار. همین طور که من می گویم با صفا با خدا حرف بزن؛ یک صلوات بفرست بعد استغفار کن بعد صلوات دیگری بفرست و بعدش بگو: خدایا به گردن هر کسی حق اخلاقی دارم، فحش داده به من، تهمت زده، غیبتم را کرده و ... خدایا من از همه گذشتم. از اعماق دلت بگذر.
 یک مختصری نشان بده و خروارها بگیر. بعد بگو خدایا من که بنده کوچک تو هستم از کسانی که به من بد کردند گذشت کردم. بارالها من هم به تو بد کردم، بیا و از من بگذر....!
 بعدش برو طواف کن ببین که احساس سبکی میکنی.


منبع: پایگاه اطلاع رسانی آیت الله مجتبی تهرانی
کدخبرنگار/212113

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین