عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۵۵۵
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۱ - ۰۹:۴۰
استاد قرائتی در دفاع از شان پیامبر(ص) می گویند:
براي دفاع از پيامبر(ص) مي‌توان قراري بگذاريم، در سال 91 هر بچه پسري به دنيا آمد، اسمش را محمد مي‌گذاريم و جوابي به اهانت‌كنندگان پيامبر(ص) بدهيم...

عقیق: نام و نشان پيامبر در تورات و انجيل آمده است، آخرين پيامبري است كه به معراج رفته است، فضل خدا نسبت به او بزرگ است، تنها پيامبري است كه نزديك ترين مقام قرب به خدا را دارد. تنها پيامبري است كه خداوند خطاب به او مي‌گويد: مكتب تو، كره زمين را خواهد گرفت. دائما خداوند و فرشته ها بر او درود مي فرستند و تنها پيامبري است كه بند بند اعضايش در قران ذكر شده است.
در مقابل چنين پيامبري يكسري وظايف براي ما مسلمانان است. وظيفه اول ايمان خدا و رسول اوست، زيرا خداوند فرموده آنچه پيامبر براي شما آورده بگيريد و هرچه نهي كرده، انجام ندهيد.
دومين وظيفه تسليم آگاهانه، عاشقانه و متواضعانه در برابر اوست. امروز ما شاهديم كه در برخي كشورها چندين بار قانون اساسي عوض مي‌شود، اما قانوني كه رسول خدا(ص) آورده همچنان پابرجاست. ما بايد همواره دستمان در دست معصوم باشد. بنابراين اگر دست بشر در دست غيرمعصوم باشد، ظلم به بشريت است.
وظيفه ديگر ما ياري و دفاع از پيامبر است، زيرا خداوند خود از پيامبر دفاع كرده و مي‌فرمايد هركه او را ابتر مي‌گويد، خودش ابتر است.
بدانید که بايد در مقابله با دشمنان از زبان منطق و استدلال بهره ببريم. در يكي از جبهه ها يكي از ياران حضرت علي (ع) فحش داد كه حضرت فرمود انساني كه منطق دارد فحش و ناسزا نمي‌گويد.
البته بعضي وقت ها بايد در مواجهه با اتفاقات مقابله به مثل كرد و غيرت ديني نشان داد. به عنوان مثال روزي شاه اعلام كرد كه صلوات نفرستيد، ما گفتيم به كوري چشم تو وقتي اسم امام آمد، سه صلوات مي‌فرستيم. اكنون نيز براي دفاع از پيامبر(ص) مي‌توان قراري بگذاريم در سال 91 هر بچه پسري به دنيا آمد، اسمش را محمد مي‌گذاريم و جوابي به اهانت‌كنندگان پيامبر(ص) بدهيم.
به هر حال مسلمانان بايد در صورت اختلاف به پيامبر(ص) رجوع كنند. اگر مسلمانان بعد از پيامبر(ص)، اختلافاتي پيدا كردند، بايد رجوع كنند و ببينند آن حضرت چه گفته است و با تمسك به آنها اختلافات را حل كنند.
 
 
منبع: ایسنا
کدخبرنگار/212113

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین