عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۵۱۷۰
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۶
از سوی دفتر نشر معارف؛
دفتر نشر معارف همزمان با فرارسیدن ایام محرم سه اثر عاشورایی را تجدید چاپ کرد.
عقیق:  مهدی اخویان، مسئول مؤسسه پاتوق کتاب وابسته به دفتر نشر معارف، از عرضه چاپ نوزدهم کتاب «پرسش‌ها و پاسخ‌های برگزیده ویژه محرم» برای قشر دانشجو خبر داد و اظهار داشت: این کتاب توسط جمعی از محققان نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تهیه و تنظیم شده است.

وی افزود: مجموعه کتاب‌های«پرسش‌ها و پاسخ‌ها» شامل 49 جلد با موضوع‌های مختلف است که جلد سیزدهم آن به ماه محرم اختصاص دارد. دانشجویان در پایگاه اینترنتی پرسمان سوال‌های خود را پرسیده و کارشناسان به ‌‌آن‌ها پاسخ می‌دهند. محتوای این مجموعه نیز در قالب این سؤال و جواب‌ها گردآوری شده است.

مؤسسه پاتوق کتاب گفت: کتاب «پرسش ها و پاسخ‌های برگزیده ویژه محرم» در هفت بخش تاریخ و سیره، فلسفه قیام امام حسین(ع)، اندیشه سیاسی، فلسفه عزاداری، اخلاق و عرفان، تربیتی و روانشناسی، احکام عزاداری تنظیم و به 91 پرسش در این باره پاسخ می‏دهد.

اخویان اظهار داشت: این کتاب برای اولین بار در سال 1387 به چاپ رسیده و به‌تازگی چاپ نوزدهم آن روانه بازار شده است. در چند روز آینده نیز چاپ بیستم آن به دست مخاطبان خواهد رسید.

وی در ادامه گفت: «دفتر نشر معارف»، مجموعه 6 جلدی «پرسمان کتاب محرم» را در سال 1391 تولید و در سال جاری تجدید چاپ کرده است.

او اضافه کرد: این کتاب به معرفی برترین کتاب‌های چاپ شده در رابطه با محرم توسط ناشران می‌پردازد که به همت روح الله نامداری گردآوری شده است.

اخویان در ادامه به معرفی کتاب دیگری از  انتشارات «دفتر نشر معارف اسلامی»، از اعضای مجمع ناشران انقلاب اسلامی، پرداخت و اظهار داشت: کتاب «فرات حیات»  نیز از دیگر آثار ماه محرم این انتشارات است که در دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تهیه و تنظیم شده است.

او درباره این اثر توضیح داد: این کتاب دارای 4 بخش است. بخش اول؛ گزیده‌ای از سخنان امام خمینی(ره) درباره عزاداری، بخش دوم؛ بیانات مقام معظم رهبری درباره نقش عوام و خواص در شکل‌گیری نهضت عاشورا، بخش سوم؛ رساله‌ای از علامه طباطبایی(ره) درباره نهضت سیدالشهداء و بخش چهارم به پرسش و پاسخ‌های ویژه محرم اختصاص دارد.

وی در پایان افزود: 5 چاپ اول این کتاب در قطع پالتویی و 2 چاپ آن را ویژه محرم امسال در قطع رقعی تهیه شده که در مجموع  به چاپ هفتم رسیده است. مخاطبان این کتاب عمومی و اقشار مختلف جامعه را تشکیل می‌دهند.


منبع:فارس



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین