عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۴۹۱۸
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۲ - ۰۷:۴۱
شیروانی‌ها در ماتم سرور و سالار شهیدان شهر را سیاه‌پوش کرده و آماده می‌شوند تا در محرم که آغازی بر سوز دل‌ها از فراق سرور و سالار شهیدان است سوگواری کنند و بیرق‌های عزا را به اهتزاز در بیاورند.

عقیق:مردم شهرستان شیروان، دلدادگان ائمه اطهار و مکتب امام حسین(ع) با شور و شوق حسینی و سرشار از حزن و اندوه آماده آغاز مراسم عزای مولایشان اباعبدالله الحسین هستند.

آغاز محرم همه ساله یادآور خاطره رسالت خونینی است که با گذشت بیش از 14 قرن، هر سال تازه‌تر و هر روز نوتر جلوه می‌کند. خونی که هنوز می‌جوشد و در عاشورای هر سال فوران می‌کند.

این روزها در شیروان پیرو جوان کوچک و بزرگ در تکاپو هستند تا میزبانان خوبی برای ایام محرم باشند، یکی با نصب پرچم‌های عزا، دیگری با سیاه‌پوش کردن درب منزل و مساجد؛ هر کس به گونه‌ای می‌خواهد ارادت خود را به امام حسین و یارانش نشان دهد و سهمی در آغاز ایام محرم و سوگواری‌ها داشته باشد.

از کنار مساجد و معابر شهر که گذر می‌کنی مردمانی را می‌بینی که در تلاش و تکاپو هستند شیروان شهر دلدادگان حسینی را مهیای ماه محرم ماه پیروزی خون بر شمشیر ماه رشادت ایثار و گذشت و سربلندی اسلام کنند.

حضور جوانان بیش از تمامی اقشار جامعه به چشم می‌آید امید است حضور جوانان پیرو امامت و ولایت به دشمنان بفهماند که ایرانیان خصوصاً جوانان هیچ گاه از اعتقادات خود دوری نخواهند کرد.

مسجد جامع یکی از مساجدی در شیروان است که این روزها مهیای فرا رسیدن ایام شهادت و سوگواری سرور و سالار شهیدان است، نزدیکی مسجد پیرمردی را می‌بینم که ذکرگویان در حال نصب بیرقی مزین به نام ابوالفضل(ع) است، او می‌گوید از کودکی تا به حال خادم امام حسین(ع) بوده و تا آخرین نفس از عمر خود خادم امام حسین خواهد ماند.

یکی از جوانان که مشغول نصب بیرق عزای حسینی بر سر در ورودی مسجد بود گفت: هر ساله در انتظار چنین روزی هستند که بیایند و در این ایام و عزاداری حسینی سهیم باشند.

دشمنان کجایند که ببینند مردم ایران اسلامی در هر و هله از زمان دلداده عاشورا و مکتب حسینی هستند و هیچ‌گاه دست از آن عزیزان نخواهند کشید و شیطنت‌های دشمنان بی‌فایده خواهد ماند.

مردم آمده‌اند که نشان دهند هم صدای نوای العطش یاران کرب بلای حسینی(ع) هستند که با صبرشان همیشه تاریخ را سیراب کردند.

همگان آمده‌اند در این دوران که هوا نفس‌گیر شده است در کنار روضه حسینی نفسی تازه کنند تا در ایام محرم با نفسی تازه و پاک به سوگ و ماتم مولایشان بنشینند.

آرزوی کربلای حسینی را در دل می‌پرورانند و در هر ذکر یا حسین و یا ابوالفضل‌شان دل‌هاشان به صحن حرم مطهر سالار شهیدان و سقای دشت نینوا  پر می‌کشد.

سالار شهیدان و امام حسین و کربلا نشان دادند که با شکیبایی در عطشی کوتاه می‌توان همیشه تاریخ را سیراب کرد.

دلدادگان مکتب حسینی با تمامی وجود آمده‌اند تا فریاد سر دهند که کربلا فقط ماتم نیست، میراث امام حسین صرفاً غم و ماتم و عزا نیست آنان می‌خواهند بگویند جانشان از آن نهضت حسین است.آری دلدادگان امام حسین آمده‌اند بگویند یاد امام حسین مخصوص یک دهه و یک روز و ایام خاصی نیست و یادشان به وسعت تمامی زندگی در جان و قلب‌ها نهفته است

راز جاودانگی امام حسین (ع) ‌در آن است که تمام عشق‌های کوچک‌تر را به پای بزرگ‌ترین عشقی که می‌توان متصور شد ریخت، و ما پیروان آن امام والامقام با پیروی از اهداف و آرمان‌هایشان نشان دهیم ما دلداده مکتب عاشورا و نهضت حسینی هستیم.

حجت اسلام جعفریونسی نژاد رئیس اداره تبلیغات از اعزام 190مبلغ به روستاها و نقاط شهری در این ایام خبر داد.

همچنین اکبری رئیس اداره صنعت و معدن و تجارت از توزیع اقلام خوراکی در سطح مساجد این شهرستان خبر داد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شیروان هم برگزاری نمایشگاه مذهبی و فرهنگی از سوی ستاد احیا امر به معروف از برنامه‌های محوری  در این ایام عنوان کرد.

علی اکبر طهماسبی همچنین از اجرای شبیه خوانی و تعزیه خوانی در روستاهای شیروان در طول ایام محرم خبر داد.


منبع:فارس

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین