عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۴۹۱
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۱ - ۲۰:۰۰
آیت الله رضا زاده از مقام حاج شیح عبدالکریم حائری یزدی می فرمایند:
وی در تربیت شاگرد بسیار موفق بود مرحوم امام خمینی، اراکی، سید احمد خوانساری تهرانی و سید محمد تقی خوانساری داماد مرحوم اراکی از شاگردان بزرگ و مطرح وی بودند.
عقیق: مرحوم حضرت آیت الله اراکی در مشهد این داستان را نسبت به استادشان نقل می کنند: مرحوم شیخ عبدالکریم حائری در نجف ایام عزاداری محرم نوحه می خوانده و مردم، علما و طلاب به سینه زنی مشغول بودند و این کار به امر میرزای شیرازی صاحب فتوای تنباکو بوده است.
در همان ایام، شب امام حسین (ع) را در خواب می بیند که امام مقداری نُقل به سوی او تعارف می کنند و او یک عدد را تناول می کند از صبح آن روز هرچقدر تدریس وی طولانی می شد خود و شاگردانش خسته نمی شدند، حال آنکه پیش از آن شاید نیم ساعت احساس خستگی می کردند!
 
وی در تربیت شاگرد بسیار موفق بود. مرحوم امام خمینی، اراکی، سید احمد خوانساری تهرانی و سید محمد تقی خوانساری داماد مرحوم اراکی از شاگردان بزرگ و مطرح وی بودند.
 
نکته جالب در زندگی شیخ عبدالکریم این است که با این همه تلاش و خدمات، امام حسین(ع) برای نوحه خوانی به او نُقل می دهند که این از اهمیت کار برای امام حسین (ع) و مسیر او پرده بر می دارد. بنابراین هر کاری اگر به نیت خالص در مسیر کربلای امام حسین(ع) باشد علاوه بر مقبولیت و اجر، موجب توفیق در دیگر امور هم می شود.
 
 
منبع: رسا نیوز
کدخبرنگار/212113

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین