پایگاه اطلاع رسانی هیات‌ها و محافل مذهبی
۱۵:۰۰

۱۳۹۱/۰۷/۱۴
حکایتی جالب از حجت الاسلام حیدری کاشانی:

پرخوری کن تا در دام شیطان باشی!

پرخوری کن تا در دام شیطان باشی!
حضرت یحیی سوال کردند که این طناب ها و زنجیرها چیست ؟ ابلیس گفت که این طناب ها و زنجیرهایی است که به دست و پای انسان ها می بندم و آنها را به خودم می کشانم.
کد خبر : ۱۴۷۵
امام صادق (ع) می فرماید :ابلیس در مقابل حضرت یحیی متصور شد در حالیکه طناب ها و زنجیره های زیادی همراهش بود.
حضرت یحیی سوال کردند که این طناب ها و زنجیرها چیست ؟ ابلیس گفت که این طناب ها و زنجیرهایی است که به دست و پای انسان ها می بندم و آنها را به خودم می کشانم.
حضرت یحیی می پرسد که آیا در من هم بهره ای برای تو داده شده است ، گفت :بله ، درجایی که تو موقع خوردن سیر می شوی (حضرت یحیی دائما در روزه بودند) در این هنگام من و سپاهیانم امیدوار می شویم که تو را از یاد خدا غافل کنیم .
بعضی از انسانها بدانند که با پرخوری حالی برای عبادت وجود ندارد. حضرت یحیی فرمود: برای خداست بر عهده من تا ابد که شکمم را سیر نکنم.
ابلیس گفت: من هم عهد می بندم با خدا که دیگر تا ابد هیچ مسلمانی را نصیحت نکنم.یعنی در اینجا دست شیطان رو شد و یکی از راههای نفوذش را نشان داد.

منبع: سمت خدا
 212113

گزارش خطا

ارسال نظر
captcha
  • پربازدیدها
  • تازه ها
  • پرطرفدارها
  • پربحث‌ها