عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۴۷۲۹
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۲ - ۲۲:۱۲
حضرت آيت الله جوادي آملي گفت: ماه محرم ماه رحمت و بركت است و بايد فضاي كشور را با نام سيد الشهدا(ع) عطرآگين كنيم.
عقیق: حضرت آيت الله جوادي آملي درس خارج تفسير خود كه در مسجد اعظم برگزار شد، اظهارداشت: ماه محرم ماه رحمت و بركت است و بهترين فرصت‌هاي تبليغي براي ترويج فرهنگ حسيني است.

اين مفسر قرآن كريم با بيان اين كه، بايد در محرم فضاي جامعه را معطر به نام و ذكر سيدالشهداء(ع) كنيم، تصريح كرد: سجده بر تربت سيدالشهدا (ع) تمام حجاب ها را برطرف مي كند و عبادت را بالا مي برد.

حضرت آيت الله جوادي آملي با اشاره به عمليات تروريست ها در سيستان و بلوچستان وشهادت تعدادي از مرزبانان، گفت:فضاي كشور هر روز با عطرشهدا معطر مي شود، اگر الان خيلي‌ها در امنيت نشسته اند، محصول خون شهدا است .

وي بابيان اين كه علما و روحانيون، عطر شهدا را درجامعه منتشر كنند؛ افزود: شهر و كشور ما هر روز از عطر كربلاي امام حسين‌(ع) معطر مي‌شود.

اين مرجع تقليد با اشاره به نقش راهبردي روحانيون، تاكيد كرد: دين مردم به وسيله مبليغن حفظ مي‌شود.

وي به نقش شيطان در گمراهي انسان اشاره كرده و تصريح كرد: تنها دشمني كه نمي توان با آن كنار آمد، شيطان است! ما تا زماني كه زنده هستيم با شيطان مبارزه مي كنيم؛ البته برخي در اين مبارزه پيروز و عده‌اي ديگر شكست مي‌خورند.

حضرت آيت الله جوادي آملي در پايان با تاكيد بر اين كه شيطان دست بردار نيست، بيان داشت: براي جهنم رفتن گاهي يك گناه هم كافي است، و لي براي بهشت رفتن ايمان و عمل صالح نياز است .

منبع:حج
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین