عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۴۲۳۵
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۴
در ادامه برگزاری سوگواره «روضه‌های صدکلمه‌ای» هیئت داوران سه نفره این سوگواره معرفی شدند.

عقیق:احمد شاکری، رحیم مخدومی و نعمت الله سعیدی بعنوان داورهای سوگواره ادبی «روضه‌های صدکلمه‌ای» انتخاب شده و داوری میان آثار رسیده را با پایان یافتن مهلت ارسال داستانک‌ها آغاز خواهند کرد.

«روضه‌های صدکلمه‌ای» عنوان سوگواره‌ای ادبی است که به همت «کافه داستان» و با موضوع حماسه عاشورا برگزار می‌شود. علاقه‌مندان برای شرکت در این مسابقه باید داستانک‌های خود را با محوریت قیام اباعبدالله(ع) و حماسه عاشورا، حداکثر در صد کلمه به کافه داستان (به نشانی dastan.rajanews@gmail.com) ارسال کنند. برای اطلاع از شرایط شرکت در سوگواره به اینجا مراجعه کنید.

هم اکنون و با گذشتن قریب یک هفته از اعلام فراخوان این سوگواره و آغاز دریافت آثار، هیئت داوران آن نیز معرفی شدند. برای آشنایی بیشتر با این سه نویسنده که داوری آثار را بعهده خواهند گرفت ادامه مطلب را بخوانید.

احمد شاکری

احمد شاکری نویسنده، پژوهشگر و منتقد ادبی است که علاوه بر نگارش داستان و رمان، به تحقیق و پژوهش در حوزه‌های مختلف ادبیات داستانی اهتمام دارد. دبیری و داوری در چندین جشنواره ادبی از جمله فعالیت‌های مستمر اوست.

از احمد شاکری کتابهایی چون «سرزمین پدری»، «باران نیمروز»، «نفس» و«انجمن مخفی» منتشر شده است. تدریس در کارگاه‌های داستان نویسی و عضویت در هیئت مدیره انجمن قلم ایران از دیگر فعالیت‌های ادبی احمد شاکری است.

کتاب «ادبیات سیاه دفاع مقدس» آخرین اثر وی است که در آن به کنکاش پیرامون ادبیات ضد جنگ در ایران پرداخته است.

رحیم مخدومی

رحیم مخدومی دیگر عضو هیئت داوران این سوگواره است که تا کنون چندین کتاب موفق و پرفروش از وی منتشر شده است. آخرین کتاب «من مادر مصطفی» است که در آستانه انتشار برای چهارمین بار قرار دارد و خاطرات مادر شهید احمدی روشن درباره پسرش را در بر می‌گیرد.

«جنگ پابرهنه» یکی دیگر از آثار مشهور این نویسنده است. «مردان درد، «نرگس»، «یار کجاست؟»، «معلم فراری»، «چه کسی ماشه را خواهد کشید» و «وقتی پرده کنار رفت» از دیگر کتابهای منتشر شده به قلم مخدومی است.

اما رحیم مخدومی در چند سال اخیر با راه اندازی موسسه رسول آفتاب و برگزاری سه دوره جشنواره داستان فتنه فعالیت‌های پرشتابی را آغاز کرده است. مخدومی همچنین چندی پیش بعنوان دبیر جایزه ادبی یو.سف نیز انتخاب شد.


منبع:رجا نیوز

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین