عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۴۰۴۴
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۱
حجت‌الاسلام جباری
استاد تاریخ اسلام و سیره معصومین گفت: پرداختن و تحلیل سبک زندگی و سیره ائمه (ع) از ملزومات جامعه امروز ماست بنابراین چندی است در این راستا پژوهش می‌کنم و اکنون چهار اثر درباره پیامبر (ص) در دست انتشار دارم.

عقیق: حجت‌الاسلام محمدرضا جباری استاد تاریخ اسلام و سیره معصومین(ع) در گفت‌وگویی گفت:  اخیراً اثری درباره سیره حضرت زهرا (ص) و یک کتاب درباره پیامبر (ص) و اکنون نیز این مجموعه را در چهار جلد در زمینه سیره پیامبر در دست کار و انتشار دارم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه سیره ائمه (ع) آن اندازه گستره و وسیع است که حتی در این چند جلد نیز نمی‌گنجد، یادآور شد: روش عملی و سبک زندگی پیامبر (ص) بسیار جای کار دارد بنابراین این مجموعه را در چهار مجلد گنجانده‌ام.

حجت‌الاسلام جباری با بیان اینکه سبک زندگی ائمه (ع) امروز آن طور که باید و شاید در جامعه جای ندارد، اظهار داشت: باید بتوانیم جامعه را در این حوزه‌ها بیدار کنیم.

کارشناس برنامه «زلال تاریخ» در ادامه افزود: پس از پیامبر(ص) سیره سایر ائمه (ع) را در قالب مجزا از این کتاب‌ها در ادامه همین آثار منتشر می‌کنم.

جباری در پاسخ به این سؤال که چگونه می‌توان جوانان جامعه را از جذب شدن به فرهنگ غربی برحذر داشت، گفت: مصداق واضح همین پرداختن به سبک زندگی ائمه (ع) البته با روشی جاذب و خواندنی است کتاب و انتشار آثار مناسب در این حوزه بسیار تأثیر گذار است.

وی در ادامه افزود: این مجموعه کتاب از سوی نشر معارف منتشر خواهد شد.


منبع:فارس

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین