عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۴۰۰
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۰
آیت الله مظاهری از ولایت از منظر امام رضا (ع) و صفات شیعیان می گویند:
عقیق: امام رضا (ع) شيعه آلوده به گناه را شيعۀ حقيقي نمي‌دانند، نه تنها امام رضا، بلکه امام حسين و ساير معصومين نيز شيعۀ بدون عمل صالح و شيعۀ گناهکار را شيعه نمي‌دانند. زيرا خداوند متعال در قرآن کريم به صراحت مختصات شيعيان را بيان کرده. لذا قرآن کريم مي‌فرمايد: برترين افراد شيعيان هستند و شيعيان کساني هستند که علاوه بر ايمان و اعتقاد قلبي، عمل صالح داشته باشند.
 
بنابر اين کسي که قصد تشرّف به زيارت امام رضا (ع) را دارد، بايد اوّل نسبت به گذشتۀ خود توبه کند و سپس خود را به انجام ظواهر شرع و دستورات ديني، مقيّد و ملتزم نمايد تا به عنوان يک شيعۀ حقيقي مورد توجّه آن حضرت واقع شود.
 

مرحوم صدوق (ره)، روايت نادري را از امام رضا (ع) نقل مي‌کند که حضرت در جلسه خصوصي مستشاران از قول پدر بزرگوار خود از قول پدران خود تا پيامبر و ايشان از قول جبرئيل و او از قول خداوند متعال نقل مي‌کند که فرمود:
 
«ولايت علىّ بن ابى طالب (ع) حصار من است، پس هر كس در حصار من داخل شود، از عذاب من ايمن خواهد بود.»
 
آنچه حضرت در ميان عموم مردم نيشابور از قول خداوند متعال نقل فرمودند، آن بود که کلمه «لا اله الا الله» حصن و حصار محکم الهي است. ولي در جمع خواص، سياست مداران، علماء و عقلاء مانند آنچه در مورد«لااله الاّ الله» بود را فرمودند و به دليل شرايط زماني و اهميّت موضوع، مي خواستند آنان اين روايت را منتشر نمايند.
 
اين روايت نيز مانند روايت سلسلة الذهب، شرط ولايت را در خود نهفته دارد و کسي در قلعۀ محکم الهي وارد مي‌شود که به ظواهر شرع، مقيّد و در يک کلمه، صد در صد تابع «ولايت» باشد...
 
منبع : پایگاه اطلاع رسانی آیت الله مظاهری
کدخبرنگار212113

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین