عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۳۶۳۴
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۱
حجت الاسلام والمسلمین عبدالصمد جودتی گفت: تألیف، ارزیابی، دفاع در مجمع اهل قلم و کنترل نهائی 5 جلد از مجلدات گلشن ابرار به اتمام رسیده و مراحل ویرایش و صفحه آرائی آن نیز نهایی شده و این مجلدات آماده چاپ است.

5 جلد جدید از مفصل ترین موسوعه زندگینامه نویسی شیعه در دوران معاصر منتشر می شودعقیق: مدیر گروه گلشن ابرار پژوهشکده باقرالعلوم (ع) افزود: با هدف ارائه الگوها و اسوه های برجسته جهان تشیع برای نسل حاضر و به منظور پاسخگوئی به مخاطبان فرهنگ دوست جامعه اسلامی پس از 3 سال تلاش مستمر جمعی از پژوهشگران این مرکز و نظارت و داوری اعضای شورای علمی و اساتید محترم گروه گلشن ابرار، 5 جلد از آثار این گروه در فرایند نشر قرار گرفت.

وی با تاکید بر مخاطب شناسی و غنای محتوای مقالات آثار فوق اظهار داشت: این آثار در دو بخش بوده و بخش اول شامل جلد 10 و 11 گلشن ابرار است. در این مجموعه شرح حال علمای شیعه از قرون گذشته تا عصر حاضر به نگارش در آمده و به ترتیب زمانی در مجموعه گلشن ابرار که مفصل ترین موسوعه زندگی نامه نویسی شیعه در دوران معاصر است به مخاطبان ارائه می شود. و تا به حال 9 مجلد از این مجموعه به بازار نشر راه یافته و به زودی جلد 10 و 11 که شرح حال یکصد تن از مشاهیر گذشته و حال جهان تشیع را در بر دارد منتشر خواهد شد.

جودتی ادامه داد: بخش دوم تهیه شده توسط گروه گلشن ابرار مربوط به گلشن های منطقه ای و استانی است که اولین مجموعه از آن مختص آذربایجان بوده و در 3 جلد با نام گلشن ابرار ویژه استانهای آذربایجان شرقی، غربی و اردبیل در مرحله چاپ قرار گرفته است.

مدیر گروه گلشن ابرار تاکید کرد: در این مجموعه 3 جلدی شرح حال بیش از 300 تن از عالمان شیعه برخاسته از بلاد آذربایجان آورده شده و اثر مذکور تنها مختص عالمان دوران معاصر منطقۀ آذربایجان نیست و از علمای سده های سابق آذربایجان نیز شخصیت های شیعی برجسته ای معرفی شده اند. میرزا یحیی امام جمعه خویی، میرزا ابوالحسن انگجی، شیخ حسن بصیری، شیخ عبدالمجید بنابی،سید هادی خسروشاهی، شیخ عبدالصمد خویی، شیخ محمد سعید دینوری، سید عبدالله فاطمی نیا، میرزا خلیل قبله ای، سید علی اکبر قرشی، سید علی کوهکمری، عبدالغنی مجتهد اهری، محسن مجتهد شبستری، میرزا محمدباقر مدرس بستان آبادی، سید محمدتقی مرعشی نجفی، سید مهدی خلخالی و شیخ محمد نمازی تعدادی از علمای معرفی شده در این مجموعه وجود دارد.

این کارشناس حوزوی افزود: این مجموعه مانند سایر منشورات گروه گلشن ابرار تحت نظر اساتید برجسته تراجم نگاری حوزۀ علمیۀ قم حجج اسلام آقایان: استاد طبسی، استاد باقری بیدهندی، استاد ناصرالدین انصاری، استاد عبدالرحیم اباذری و استاد محمود مهدی پور و به قلم آقای محمد الوانساز خویی تهیه و آماده نشر شده است. و با توجه به جایگاه مجلدات گلشن ابرار در بین کتب تراجم عصر حاضر، بر به روز بودن اطلاعات درج شده و دقت فراوان محققان گروه در استفاده از منابع نویافته و متقن تأکید داریم.

حجت الاسلام جودتی در انتها از مرحله آماده سازی مجلدات دوازدهم تا شانزدهم گلشن ابرار برای ویراستاری نهایی و تدارک مقدمات انتشار خبر داد و گفت: به موازات طرح گلشن ابرار به برخی طرح های فرعی این گروه و نیز بازنویسی و ارتقای محتوای مجلدات سابق در چاپ های مجدد اشاره داشت. کاربران محترم می توانند متن مجلدات اول تا نهم گلشن ابرار را در پایگاه اطلاع رسانی پزوهشکده باقرالعلوم(ع) قم به نشانی WWW.RBO.IRدریافت نمایند.


منبع:ابنا

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین