عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۳۵۹۹
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۲ - ۲۳:۰۰
تاکنون تعدادی اثر در خصوص زندگی‌نامه و سیره عملی زندگی امام صادق(ع) نوشته شده است، اما تمامی این آثار از زبان سوم شخص مفرد و دانای کل بیان شده و آنطور که باید در اثر جذابیت ایجاد نکرده است.
عقیق:  اکبر صحرایی، نویسنده، از انتشار اثری با عنوان «صبح صادق» در خصوص زندگی امام صادق(ع) خبر داد و گفت: در این کتاب ۴۰ روایت از زندگی این امام همام(ع)، از ماجرای تولد تا قاتل امام(ع) ارائه شده است.

اکبر صحرایی،  با اشاره به آثار در دست تألیف و انتشار خود گفت: از جمله آثار در دست انتشارم کتابی است با عنوان «صبح صادق» که در آن داستان زندگی امام ششم(ع) روایت شده است. این کتاب که برای گروه سنی نوجوانان نوشته شده، داستان زندگی این امام همام(ع) را از زبان 40 نفر از نزدیکان، شاگردان، اعضای خانواده و حتی دشمنان ایشان روایت کرده‌ام.

وی ادامه داد: این برای نخستین‌بار است که اثری داستانی که البته بر پایه مستندات تاریخی پایه‌گذاری شده، برای زندگی امام صادق(ع) نوشته و منتشر می‌شود. اولین فصل این کتاب 200 صفحه‌ای از زبان قابله امام(ع) روایت می‌شود، در ادامه روایاتی از شاگردان و اعضای خانواده امام صادق(ع) بیان می‌شود. در هر یک از فصول بخشی از سیره عملی و شخصیتی امام صادق(ع) از زبان نزدیکانشان بیان می‌شود تا اینکه در فصل پایانی بخش شهادت ایشان را از زبان منصور دوانیقی حکایت می‌کنم.

این نویسنده افزود: تاکنون تعدادی اثر در خصوص زندگی‌نامه و سیره عملی زندگی امام صادق(ع) نوشته شده است، اما تمامی این آثار از زبان سوم شخص مفرد و دانای کل بیان شده و آنطور که باید در اثر جذابیت ایجاد نکرده است. علاوه بر این، آثار نوشته شده به صورت کلی به زندگی این امام همام(ع) پرداخته و جزئیات را بیان نکرده‌اند. از این نظر امام صادق(ع) در یک مظلومیت خاصی به سر می‌برند. با توجه به همین امر تلاش کردم تا زندگی امام(ع) را با جذابیت بیشتری بنویسم.

صحرایی کتاب «صبح صادق» را به همت انتشارات شفیق قم منتشر خواهد کرد. پیش از این، انتشار این اثر بر عهده سوره مهر بود.

منبع:تسنیم
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین