عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۳۳۶۳
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۰
رييس موسسه آموزشي پژوهشي امام خميني(ره) گفت: در زمان حاضر در برابر دين ما خطرهاي بسياري قرار دارد و ما بايد با استفاده از منابع،همت و استفاده از فناوري روز از دين دفاع كنيم و در برابر دشمن بايستيم.
 عقیق: آيت الله محمدتقي مصباح يزدي در آيين آغاز سال تحصيلي مدرسه علميه معصوميه قم افزود: پيشرفت فناوري باعث شتاب در انتقال باورها شده است و با توجه به كثرت رسانه هايي كه عليه اسلام فعاليت مي كنند و در سايه اين پيشرفت ها زمينه هاي فساد اخلاقي به آساني فراهم شده است. 
 
وي ابراز داشت: زمينه كار فرهنگي و تبليغي در گذشته بخصوص در زمان طاغوت بسيار محدود بود اما به بركت پيروزي انقلاب اسلامي حتي براي طبقات ساده امكاناتي مهيا شده است تا آموزه هاي خود را نسبت به اسلام افزايش دهند. وي افزود: بايد از امكانات موجود براي تبليغ دين به بهترين نحو استفاده كنيم و شناخت نعمت هاي خدا باعث مي شود به شكل مناسب از امكانات بهره ببريم. 
 
آيت الله مصباح يزدي همچنين خواستار توهين نكردن به عقايد ساير مذاهب اسلامي در جريان برپايي آيين هاي ديني شد و آن را سبب سوء استفاده دشمنان و اقدام عليه شيعيان و حتي قتل آنان در نقاط ديگر عنوان كرد. وي تاكيد كرد: تحصيل علوم اهل بيت(ع) نبايد وسيله زندگي مادي قرار گيرد و به طلاب توصيه مي كنم هميشه سعي كنند اهميت طلبگي را درك كنند، اين كار مستحب نيست و از واجبات موكد است و وجوب آن را با بسياري از واجبات نمي توان مقايسه كرد.

منبع: ایرنا
212009

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین