عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۳۳۴۹
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۰
در زیارت برای کسانی که به تو بد کرده اند بیشتر دعا کن! این کار، رنگی از الوهیت دارد. چرا که ما به خداوند بد می‌کنیم، اما او به ما خوبی می‌کند. خیلی برای دیگران دعا کن و همه را مدنظر داشته باش.
عقیق:فقیه پارسا، مرحوم حضرت آیت الله حاج آقا مجتبی تهرانی، سال گذشته به زایران خانه خدا، توصیه هایی داشتند که در هر قسمت به بخش هایی از آن اشاره می‌کنیم:

شماره 1
سوار ماشین، هواپیما یا هر وسیله نقلیه ای که می‌شوی، هرجایی که میخواهی سفر کنی، به مدینه می‌روی یا به مکه، 100 صلوات بفرست، 100 مرتبه الله اکبر و بعد از آن 100 مرتبه یا ابالحسن الرضا بگو. پس از آن 6 مرتبه سوره توحید را به شش جهت بخوان و بعد یک مرتبه آیه الکرسی. این 5 کار را خود من، همیشه در سفرها انجام می‌دهم.

شماره 2
مدینه که رسیدی بر ذکر استغفار خیلی مداومت کن تا قبل از رسیدن زمان احرام، پاک شوی و رویت بشود لبیک بگویی. از در مسجد النبی تا داخل حرم، به محضر پیامبر (ص) صلوات هدیه کن. اگر بقیع می‌روی تا وارد بقیع بشوی دائم صلوات بفرست و به ائمه بقیع هدیه کن.

شماره 3
در زیارت برای کسانی که به تو بد کرده اند بیشتر دعا کن! این کار، رنگی از الوهیت دارد. چرا که ما به خداوند بد می‌کنیم، اما او به ما خوبی می‌کند. خیلی برای دیگران دعا کن و همه را مدنظر داشته باش.

شماره 4
در مدینه به پیامبر اکرم بگو آقاجان شما را حتی در زمان جاهلیت به «محمّد امین» می‌شناخته اند و همواره به امانتداری مشهور بودید. من دینم را به شما امانت می‌دهم تا در روزی که به آن محتاج هستم به من بازگردانید. به پیامبر و ائمه بقیع و هر امام معصوم دیگری که زیارت کردی بگو: من شما را دوست دارم. این حب و دوستی پیش شما امانت باشد، شب اول قبر که به آن محتاجم به من برگردانید.

شماره 5
در مدینه قرائت قرآن را شروع کن. سعی کن یک ختم قرآن در مدینه و یک ختم قرآن هم در مکه داشته باشی. در این زمینه روایت هم داریم. اگر مقدور نشد که دو ختم قرآن کنی، در مدینه شروع کن و در مکه تمام کن. ثوابش را هم حتما هدیه کن به چهارده معصوم علیهم السلام.

شماره 6
بعد از احرام، بر ذکر صلوات مداومت کن و ثواب آن را به چهارده معصوم هدیه کن نه برای خودت. حواست باشد داری دست خالی میروی، میخواهی با دست پر برگردی.

شماره 7
در همان ابتدای ورود به مسجد الحرام قبل از اینکه طواف را انجام دهی دو رکعت نماز بخوان و بعدش برو زیر ناودان طلا بایست و سر بر کعبه بگذار. همین جور که من می‌گویم باصفا با خدا حرف بزن: اول یک صلوات بفرست، بعد استغفار کن، بعد صلوات دیگری بفرست و بعدش بگو: خدایا به گردن هر کسی حق اخلاقی دارم، فحش داده به من، تهمت زده، غیبتم را کرده و… خدایا من از همه گذشتم. از اعماق دلت از او بگذر. یک مختصری (گذشت) نشان بده و خروارها بگیر. بعد بگو خدایا من که بنده کوچک تو هستم از کسانی که به من بد کردند گذشت کردم. بارالها من هم به تو بد کردم! بیا و از من بگذر… بعدش برو طواف کن، ببین که احساس سبکی میکنی.


منبع:شبستان

211008

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین