پایگاه اطلاع رسانی هیات‌ها و محافل مذهبی
۱۸:۱۲

۱۳۹۲/۰۶/۳۱

وبلاگ "صراط المستقیم"/خنده و گریه کودکانمان هم با امام علیه السلام است

کد خبر : ۱۳۱۷۲

وبلاگ "صراط المستقیم" درباره خنده وگریه کودکان به ذکر حدیثی از امام ششم پرداخته است که در ادامه می آید:

عَنِ الْمُفَضَّلِ بْنِ عُمَرَ قَالَ‏ :سَأَلْتُ جَعْفَرَ بْنَ مُحَمَّدٍ ع عَنِ الطِّفْلِ‏ يَضْحَكُ‏مِنْ غَيْرِ عَجَبٍ وَ

 يَبْكِي مِنْ غَيْرِ أَلَمٍ فَقَالَ يَا مُفَضَّلُ مَا مِنْ طِفْلٍ إِلَّا وَ هُوَ يَرَى الْإِمَامَ وَ يُنَاجِيهِ فَبُكَاؤُهُ

 لِغَيْبَةِ الْإِمَامِ  عَنْهُ وَ ضَحِكُهُ إِذَا أَقْبَلَ عَلَيْهِ حَتَّى إِذَا أُطْلِقَ لِسَانُهُ أُغْلِقَ ذَلِكَ الْبَابُ عَنْهُ 

وَ ضُرِبَ عَلَى قَلْبِهِ بِالنِّسْيَان

مفضل می‌گوید: از امام صادق (علیه السلام) در مورد طفل پرسیدم

 که چرا بدون علت می‌خندد یا بدون درد می‌گرید؟

 فرمودند: ای مفضل! هیچ طفلی نیست مگر اینکه امام را می‌بیند و

 با ایشان نجوا می‌کند. علت گریه‌اش غایب شدن امام از اوست و علت 

خنده‌اش رو آوردن امام به اوست. وقتی زبانش به سخن باز شد این

 باب بر او بسته می‌شود و بر قلبش مُهر فراموشی زده می‌شود. 

)یعنی این ماجرا را از یاد می برد(

علل الشرایع ج2 ص584


گزارش خطا

ارسال نظر
captcha
  • پربازدیدها
  • تازه ها
  • پرطرفدارها
  • پربحث‌ها