عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۳۱۳۹
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۲ - ۰۳:۰۰
رئيس مركز پزشكي حج و زيارت از كلنگ زني بيمارستان هاي كربلا و نجف در آينده نزديك خبر داد.

عقیق:

دكتر سيد علي رياض با اشاره به اعلام آمادگي مركز پزشكي حج و زيارت جهت كلنگ زني ساخت بيمارستان در عراق بيان داشت: در حال حاضر كشور عراق زميني را براي ايجاد اين بيمارستان در اختيار ما قرار داده است كه ساخت بناي اين بيمارستان از وظايف ما محسوب مي‌شود.

وي با بيان اينكه اعتبارات لازم جهت ساخت اين بيمارستان در عراق از سوي رئيس سابق سازمان هلال احمر تامين شده است اظهار داشت: به زودي براي كلنگ زدن و اقدامات اوليه ساخت اين بيمارستان در كربلا و نجف عازم عراق خواهيم بود.

رئيس مركز پزشكي حج و زيارت با بيان اينكه بيمارستان‌هاي تحت تاسيس در كربلا و نجف هر دو مجهز به ۵۰ تخت درماني هستند ادامه داد: همچنين بيمارستان كربلا به خدمات چشم پزشكي مجهز بوده و بيمارستان نجف به خدمات كليه و دياليز تجهيز شده است.

رياض در ادامه در پاسخ به سوال مبني بر اينكه براي تاسيس بيمارستان‌هاي كربلا و نجف چه ميزان اعتبارات هزينه شده است تصريح كرد: ميزان اعتبارات اوليه محاسبه شده ولي با توجه به اينكه اين بيمارستان‌ها در خارج از مرزهاي كشور احداث مي‌شوند، نمي‌توان ميزان كل هزينه‌ها را به صورت قطعي اعلام كرد.

رئيس مركز پزشكي حج و زيارت در ارزيابي از آخرين وضعيت حجاج اعزام شده به مناسك حج بيان داشت: از لحاظ اقدامات پزشكي و رسيدگي به حجاج تا به حال هيچ مشكلي نداشته ايم، به جز يك مورد مصدوميت خانمي ۷۷ ساله كه از ناحيه لگن دچار شكستگي شده بود.

رياض با اشاره به اينكه تا به حال حدود ۱۲۰ الي ۱۳۰ ويزيت سرپايي داشته ايم افزود: همواره تاكيد مي‌كنيم حجاج توصيه‌هاي بهداشتي را جدي بگيرند تا از اين طريق مشكلي از حيث بيماري‌هاي واگيردار تهديدشان نكند.

منبع: حج
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین