۰۲ آذر ۱۴۰۳ ۲۱ جمادی الاول ۱۴۴۶ - ۱۵ : ۰۵
عقیق: حادثهای که از هفت اکتبر رخ داده، جریانی است که از ابتدای انقلاب اسلامی منتظر آن بودیم. زیرا میدانستیم که این اتفاق خواهد افتاد. اساس این بود که جریان اسرائیل و یهود طبق آیات قرآن، شدیدترین دشمنی را با جامعه مؤمنین دارند، همانطور که قرآن کریم میفرماید: «لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةً لِلَّذِینَ آمَنُوا الْیَهُودَ وَالَّذِینَ أَشْرَكُوا؛ دشمنترین مردم نسبت به کسانی که ایمان آوردهاند، یهود و مشرکان هستند.»
رفتار بنی اسرائیل در تاریخ
در طول تاریخ، جامعه یهود قابل مطالعه است و رفتار آنان نسبت به انبیای الهی و مؤمنان در کتب تاریخ ثبت شده است. روایت شده است که در یک روز، 112 یا برخی دیگر از روایات 300 پیامبر را کشتند. این رفتار بنی اسرائیل در زمان حضرت موسی (ع) هم همینطور بود.
بنی اسرائیل پس از نجات توسط حضرت موسی (ع)، معجزات را میبینند، ولی باز هم ناشکری میکنند. وقتی حضرت به کوه میرود تا الواح را بیاورد، آنها به گوسالهپرستی میپردازند. با وجود تمام معجزات، آنها دچار انحرافات میشوند و تاریخ سرشار از حوادث عجیبی برای این قوم است.
صهیونیسم و تسلط بر جهان
جریان یهودی که به عصر حاضر میرسد، پس از رنسانس، تحولات زیادی را تجربه کرده و به مجاری قدرت، ثروت و اطلاعات دنیا حاکم شدهاند. این صهیونیسم جهانی نطفه شوم خود را در جهان اسلام میگذارد.
اگر به پروتکلهای یهود نگاه کنیم، میبینیم که آنها در پی این هستند که تمام عالم را تحت کنترل خود بگیرند. آنها خود را وارثان زمین میدانند و بقیه را فقط «حیوانهای انساننما» به حساب میآورند. در آیین آنها، به راحتی میکشند و این اعتقادات آنهاست که دیگران را انسان نمیدانند.
این قوم با تعصبات قومی شدید، نه به مسیحیت رحم میکنند و نه به اسلام. این نطفه شوم در جهان بسته شده و فساد و علو ایجاد میکند. خداوند در قرآن میفرماید: «فَإِذَا جَاءَ وَعْدُ أُولَاهُمَا بَعَثْنَا عَلَیْكُمْ عِبَادًا لَنَا أُولِی بَأْسٍ شَدِیدٍ؛ چون وعده نخستین فرا رسید، گروهی از بندگان خویش را که جنگاوران زورمند بودند، بر سر شما فرستادیم.» این فساد و علو همواره به شکست انجامیده اما آنها همیشه و همچنان دنبال برتریجویی خود بودهاند.
آیا باید با جبهه باطل مذاکره کنیم؟
قوم یهود «أَشَدُّ عَدَاوَةً لِّلَّذِینَ آمَنُوا» هستند و راه مقابله با آنها، مبارزه است. گفته شده است که جبهه باطل امکان مذاکره ندارد و باید در برابر آن جهاد کرد.
یکی از شبهات اخیر این است که برخی مفسران بر این باورند که در قرآن دو دسته آیه وجود دارد: یک دسته به صلح توصیه میکنند و دسته دیگر به جهاد. آنها نتیجه میگیرند که آیات صلح در زمان ضعف ما و آیات جهاد در زمان قوت ما نازل شده است.
پاسخ به این تحلیل این است که صلح و جهاد در اسلام هر دو وجود دارند. اساس اسلام بر پایه صلح و همزیستی مسالمتآمیز با ادیان و مذاهب مختلف است. مسلمانان هیچگاه با ادیان مختلف مشکلی نداشته و همواره سفارش شده است که با دیگر اقوام و مذاهب با ملاطفت رفتار شود. البته هدایت، امر به معروف و نهی از منکر نیز بخشی از وظایف مسلمانان است.
اما جنگ در اسلام زمانی آغاز میشود که دستگاه شیطان به مؤمنان تعرض میکند. در آن شرایط، دیگر راهی جز جهاد وجود ندارد. در حال حاضر جریان کفر به دنبال صلح نیست و اگر قدرت داشته باشند، هیچگاه به دنبال صلح نخواهند رفت.
آینده و بیداری جهان اسلام
در عین حال موج اسلامخواهی و نفرت از تمدن غرب در حال افزایش است و بسیاری از نشانهها حاکی از این است که تمدن مادی در حال فروپاشی است. امام خمینی (ره) به گورباچف نوشتند که تمدن مادی در حال از بین رفتن است. اکنون تاریخ نشان میدهد که جبهه مقاومت در اوج قدرت خود قرار دارد و اتحاد اسلامی در نقاط مختلف در حال شکلگیری است.
اقبالی که به جریان اسلام ناب شکل گرفته، نشاندهنده بیداری جهان اسلام است. امام خمینی (ره) در روزهای اول انقلاب به این نکته اشاره کردند که اسرائیل به عنوان یک غده سرطانی در مرکز جهان اسلام قرار دارد و اگر وحدت بین مسلمانان شکل بگیرد، این غده باید از بین برود. امروز میبینیم که یک وحدت جهانی و موازنه قدرت به نفع دین در عالم در حال شکلگیری است و اتفاقات زیبایی در حال وقوع است.
نماز جمعه و دیگر مناسبتهای دینی، صحنههای زیبایی از این وحدت را به نمایش میگذارد. صحنههایی که جلوههای تحقق تمدن اسلامی را به ما نشان میدهد. این زیباییها و برکات، در دامن انقلاب اسلامی شکل گرفته است. اربعین حسینی، مثال دیگری از این عشق و محبت به امام حسین (ع) است که همه جهان به این حادثه خیره شدهاند.
این تولی در کنار تبری و دشمنستیزی که در جهان اسلام شکل گرفته، دو بال حرکت انقلاب اسلامی هستند. همچنین روایات ما به ما میگویند که حوادث آخرالزمانی در حال وقوعاند و ما باید در این صحنه حضور داشته باشیم و وقایع را رصد کنیم.
بنابراین حادثه هفتم اکتبر، نظم جدید جهانی که دشمنان به دنبال آن بودند، را بر هم زد. این حوادث به واقع به عنوان یک نقطه عطف عمل میکنند. ما در مقدمهای از یک عصر جدید و ظهور قدرت اسلام هستیم و باید در این حرکت تاریخی و تمدنی شرکت کنیم.
منبع:تسنیم