عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۳۱۳۳
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۲ - ۲۳:۰۰
فصلنامه تخصصی «خانواده ما»(اسرتنا)، با محوریت مباحث خانوادگی و اجتماعی از سوی آستان مقدس حسینی در کربلای معلا منتشر شد.

عقیق:

این نشریه تخصصی به مدیر مسئولی شیخ عبدالمهدی الکربلایی(نماینده حضرت آیت الله سیستانی و تولیت آستان مقدس حسینی) و سردبیری سیدیاسر الحیدری، از دانش آموختگان حوزه علمیه منتشر شده که مهم‌ترین ویژگی آن، بررسی موضوع خانواده از زاویه دینی و اسلامی است.

سیدیاسر الحیدری در سرمقاله نخستین شماره از این نشریه، با اشاره به اهمیت خانواده و تاکید مکاتب و مرام های فکری بر این نهاد تاثیرگذار، از جایگاه ویژه خانواده در اسلام سخن گفته و تصریح کرده است: خانواده، حلقه وصل بین فرد و جامعه است و اگر خانواده، صالح باشد، جامعه نیز صالح خواهد شد و برعکس.

وی تاکید دارد که این نشریه، حاصل تلاش مراکز و پژوهشگران علوم تربیتی و جامعه شناسی از عراق، لبنان، کویت و بحرین است و تلاش دارد تا به عنوان یک نشریه علمی و ارزشمند برای ارائه به محققان و موسسات در جهان اسلام نقش‌آفرینی کند.

در نخستین شماره از این نشریه مطالبی پیرامون بالابردن احساس مسئولیت در خانواده، نگاه اخلاقی به احکام بانوان، نقش دین در موفقیت خانواده، اهمیت تربیت در اسلام، نکات تربیتی از خانه علی و فاطمه علیهما السلام و... آمده است.

سیدعباس المیالی، منیرة کورانی و دکتر سحر مصطفی از مشاوران "اسرتنا" به شمار می‌روند. علاقمندان برای ارتباط با این نشریه تخصصی که به زبان عربی منتشر می‌شود می‌توانند از طریق پست الکترونیک osrtuna@imamhussain.com اقدام نمایند.


منبع:حوزه

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین