عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۳۱۲۱۵
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۸
حجت الاسلام رفیعی:
حجت الاسلام رفیعی با اشاره به اجر خدمت به زائران اربعین، توصیه‌هایی برای بهبود عملکرد موکب‌داران در زمینه‌های مختلف کرد.

عقیق: حجت الاسلام رفیعی کارشناس امور دینی در همایش تجلیل از موکبداران اربعین حسینی که از سوی کمیته اسکان و تغذیه و مشارکت‌های مردمی ستاد بازسازی عتبات عالیات صبح امروز در مجتمع قوه قضائیه برگزار شد، گفت: در روایات داریم که اگر مسلمانی به مسلمانی دیگر به ویژه زائر امام حسین علیه‌السلام خدمت کند، به تعداد آن اعضا خدا در بهشت بر آنها خادم قرار می‌دهد، اگر کسی خاری از جلوی مردم بردارد، همین می‌تواند وسیله بهشتی شدن او را فراهم کند.

وی با اشاره به اینکه زائر امام حسین شدن اجر و ثواب دارد که شاید خدمت به زائران ثواب بیشتری هم داشته باشد، تصریح کرد: موکبداران برای اینکه کارشان ماندگار شود، باید در این مسیر اخلاص داشته باشند.

حجت‌الاسلام رفیعی با بیان اینکه موکب و موکبداری محل چشم و هم‌چشمی نیست، ادامه داد: نباید در این مسیر چنین فکر کنیم که باید در موکب ما غذایی بدهیم که موکب دیگر ندارد، یا سخنرانی بیاوریم که دیگران نمی‌توانند بیاورند. اینجا عرصه رقابت نیست بلکه مسیر اخلاص و از خودگذشتگی است.

وی با اشاره به اینکه ما باید دنبال قبولی اعمال باشیم، خاطر نشان کرد: ممکن است که مسجدی، عبادتی یا خدمتی مورد پذیرش خدا قرار نگیرد. بر همین اساس اجر می‌خواهید که اعمال و کارهایشان را خدا قبول کند، باید آخر کار را بسنجید و بدانید که کارها باید برای خدا باشد.

حجت‌الاسلام رفیعی با بیان اینکه ملاک تیرهایی است که به هدف می‌خورد نه تعداد تیرهایی که می‌زنید. نگویید که چند کامیون وسیله بردم برای زائران اربعین باید ببینید که چقدر مورد قبول واقع شده است.

وی با اشاره به اینکه خدا از منت خیلی بدش می‌آید برای همین مواظب باشید که در اربعین سر کسی منت نگذارید، خط به موکبداران حسینی گفت: در قصه کربلا نباید بین زائر فرقی گذاشت. ایرانی و عراقی یا قومیتی در این زمینه نگاه نکنید و بدانید که زائر امام حسین علیه‌السلام است برای خدمت کافی است.

حجت‌الاسلام رفیعی با بیان اینکه در اربعین آسیب اجتناب‌ناپذیر است، افزود: در این زمینه باید به اسراف نکردن توجه کرد. موضوع دیگر رعایت قوانین کشور میزبان است. وقتی حجاج از خانه خدا به فرانسه بازگشتند، امام خمینی (ره) که در پاریس بودند، فرمودند که چون در قانون فرانسه ذبح قربانی در خیابان ممنوع است، این کار را نکنید. پس رعایت قوانین میزبان مختص همه است.

وی با اشاره به اینکه صداقت و امانت را در زیارت اربعین و موکبداری باید جدی گرفت، خاطر نشان کرد: اربعین فضای درگیری نیست. نباید اجازه داد که کسی اگر غذایی از موکبی می‌خورد، آن را حرام اعلام کنند. شاید در این مسیر کسی موافق ایران یا رهبری باشد و دیگری نباشد. نباید اختلاف‌افکنی کرده و بر تفاوت‌های عقیده‌ای و اعتقادی دامن زد.

حجت‌الاسلام رفیعی با بیان اینکه در اربعین باید از اختلافاتی که منجر به درگیری می‌شود، بپرهیزید، گفت: امیدوارم که اجر خدمت به زائران را در دنیا و آخرت دریافت کنید و در این مسیر ثابت‌قدم باشید.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین