عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۳۱۲۰۳
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۹
در حالی که همه افراد برای عمره باید فیش داشته باشند، سازمان حج می‌گوید که برخی از کودکان «بدون داشتن فیش» هم می‌توانند به زیارت خانه خدا بروند.

عقیق: «زمانی فیش عمره خریدیم فرزندی نداشتیم که برای آنها هم بخریم. حالا که با ۲ فرزندم قصد سفر خانوادگی داریم، نمی‌دانم باید چه کنم.» این را دارنده فیش عمره حسین اسکندری که سال ۹۰ برای خود و همسرش فیش خریده، می‌گوید.

دفاتر زیارتی اعلام کرده‌اند که عمره «بدون داشتن فیش» امکان‌پذیر نیست، اما رئیس سازمان حج سیدعباس حسینی می‌گوید که «کودکان متولد سال ۹۰ به بعد در صورتی که پدر یا مادرشان فیش عمره داشته باشد، برای این سفر نیازی به فیش ندارند.»

آخرین ثبت‌نام عمره سال ۹۰ انجام شد و با توجه به اینکه بیش از ۶ میلیون نفر در صف انتظار بودند، ثبت‌نام‌ها متوقف شد و دیگر ثبت‌نامی نیز صورت نگرفت. در آن زمان همه افراد از کودک و بزرگسال، برای زیارت خانه خدا باید فیش عمره می‌خریدند.
 
اکنون که پس از حدود ۹ سال اعزام‌های عمره برقرار شده، افرادی که در زمان عرضه فیش از سوی سازمان حج، ودیعه‌گذاری کرده بودند، با پرداخت هزینه نهایی می‌توانند فرزندان کم‌تر از ۱۳ سال خود را به زیارت ببرند. معاون سازمان حج غلامرضا رضایی می‌گوید که «اگر افراد فیش عمره را از شخص دیگری خریده باشند (اسناد خرید و فروش فیش)، مشمول قانون تبعیت نمی‌شوند،» و باید برای فرزندشان نیز جداگانه فیش تهیه کنند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین