عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۳۱۰۷۶
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۲
حجت الاسلام حامدکاشانی:
سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه جاهلیت مردم زمان رسول خدا یک جاهلیت فکری بود و این نوع جاهلیت امروزه نیز در جهان‌گسترش پیدا کرده است، گفت: پیامبر(ص) برای تغییر نگاه انسان‌ها به دنیا مبعوث شدند تا بتوانند باطن و حقیقت دنیا را به بشریت نشان دهند.

عقیق: حجت‌الاسلام‌والمسلمین حامد کاشانی شب گذشته طی سخنانی در حرم مطهر بانوی کرامت اظهار داشت: امام حسن عسکری(ع) می‌فرمایند بر نبی خدا درود فرست که اگر غمی در این عالم برطرف شده است به واسطه حضور وجود بابرکت نبی خدا برطرف شده و اگر رحمتی نازل شده است به واسطه حضور حضرت رسول رحمت نازل شده است.

وی گفت: روز ولادت نبی خدا روز گشایش و رحمت خداوند بر انسانیت است و محبین حضرت به‌درستی می‌توانند از این رحمت بهره‌مند شوند.

کاشانی افزود: افرادی که شاکر و قدردان این رحمت الهی باشند از درجات بعدی رحمت نیز بهره‌مند خواهند شد.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت خاطرنشان کرد: نبی خدا تحمل نداشت برای کسی سختی روی دهد و انسان‌ها دچار بیماری شوند از این رو نسبت به هدایت مردم حریص و نسبت به مؤمنین رحیم بود.

وی تأکید کرد: نبی خدا برای آوردن رحمت الهی بر تمام جهانیان مبعوث شدند اما کفار به اختیار خودشان از این رحمت الهی خارج شدند.

کاشانی یادآور شد: اهل‌بیت (ع) در این دنیا علی‌رغم دیدن مصیبت اما در دل شاکر درگاه الهی بودند و در اوج مصیبت نیز راضی به رضایت الهی و تسلیم اوامر خداوند بودند.

وی در ادامه اظهار داشت: پیامبر(ص) برای تغییر نگاه انسان‌ها به دنیا مبعوث شدند تا بتوانند باطن و حقیقت دنیا را به بشریت نشان دهند.

کاشانی گفت: عظمتی که خداوند به پیامبر اسلام(ص) عطا نموده است به هیچ بشر و مخلوقی اعطا نکرده است و این نشان‌دهنده جایگاه و منزلت حضرت است.

سخنران آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله‌علیها خاطرنشان کرد: جاهلیت مردم زمان رسول خدا یک جاهلیت فکری بود و این نوع جاهلیت امروزه نیز در جهان‌گسترش پیدا کرده که نگران کننده است.

وی افزود: اخبار عجیبی از سقط‌جنین در جامعه منتشر می‌شود که امیدواریم صحیح نباشد چراکه نشانه زیرسؤال‌بردن ربوبیت و رازقیت خداوند است.

کاشانی خاطرنشان کرد: نبی خدا برای تغییر شیوه مدیریت در عالم هستی مبعوث شدند و حتی در جنگ‌ها سبک جدیدی را در مقابل دشمنان ارائه نمودند تا مسلمانان احساس هراس نکنند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین