عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۳۰۹۸
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۵
حجت الاسلام وحیدی، احد قدمی، محمد حسین پویانفر، محمد کمیل و صابر خراسانی در هیئت الزهرا(س)
فردای رحلت پیامبر کسانی که جای پیامبر نشستند دیدند که نمی توانند رحمت باشند و آب و نان خودشان آجر می شود. تا پیامبر از دنیا رفت به اسم دین خانه دخترش را آتش زدند...
عقیق: مراسم هفتگی هیئت الزهرا این هفته با سخنرانی حجت الاسلام وحیدی و مداحی حاج احد قدمی و کربلایی محمد حسین پویانفر حاج محمد کمیل و شعر خوانی صابر خراسانی در حال و هوای میلاد حضرت ثامن الحجج برگزار شد.


گزیده ای از سخنان حجت الاسلام وحیدی را بخوانید؛

پیام اصلی اسلام رحمت است

 اصل نماز را انبیاء الهی آورده اند. پیامبر اسلام روزه را نیاوردند همه ادیان روزه داشتند. اتفاقا چرا در قضیه حجاب ما اسلام را خرج می کنیم. همه ادیان حجاب داشتند. چرا ما می گوییم مسلمانان حجاب باید داشته باشند. مثلا شما باور می کنید که نعوذبالله پیامبری باهمسرش در خیابان آمده باشد آن هم بدحجاب و بعد بگوید من حجاب را نیاوردم انشاءلله یک پیامبر دیگر. چادر مشکی از آیین یهود بوده از 4هزارسال پیش بوده مثلادر کلیسای وانک در اصفهان تصاویری که از حضرت مریم نقاشی کردند که حضرت مریم با چادر مشکی است. چادر مشکی برای قبل از اسلام است. چرا اسلام را ما اینجاها خرج می کنیم اسلام حرفش بالاتر از همه این حرفاست. همه ادیان برای حرمت شراب صحبت کردند. دروغ نگویید غیبت نکنید و ... برای تمام ادیان الهی است.

 

وما أرسلناک إلّا رحمة للعالمین

 پیامبر ما یک پیامی از طرف خدا برای ما آورده که خیلی مهم بود و خیلی سنگین که روی دوش بعضی از پیامبران و یا تمام پیامبران جا نمی گرفت. این پیام یک شانه هایی میخواهد که به وسعت تمام عالم باشد. این شانه را فقط پیامبر اسلام داشت بقیه نمی توانستند. آن پیام چی بود؟ خداوند در قرآن می فرماید: وما ارسلناک الا رحمه للعالمین. نه للمتقین بلکه برای تمام عالم. اصلی ترین پیام اسلام هم همین است. مهم ترین پیام اسلام پیام رحمت است.

 

سوءاستفاده از حدیث پیامبر(ص)

فردای رحلت پیامبر کسانی که جای پیامبر نشستند دیدند که نمی توانند رحمت باشند و  آب و نان خودشان آجر می شود. تا پیامبر از دنیا رفت به اسم دین خانه دخترش را آتش زدند. شما فکر نکنید فریاد بلند بی دینانه زدند. نه آمدند پشت در حدیث خواندند. حدیث خود پیامبر را خواندند هرکس در جماعت مسلمین شرکت نکند دستم بهش برسد خانه اش رآ به آتش میکشم. علی (ع) نیامده پس ما آتش میزنیم. حرف پیامبر را تغییر دادند.حرف پیامبر مفهوم  دیگری داشت. چقدر شیعه و سنی کشته شد همه این ها تبعات خلافت بعد از پیامبر بود. این رحمت اگر درتمام مکان ها مدارس دانشگاه ها و ... بیاید خیلی بهتر می شود. جامعه و همه چیز را زیر و رو می کند.

 

نمونه ای از رحمت پیامبر (ص) در کتاب اصول کافی

امام صادق علیه السلام این حدیث را در کتاب اصول کافی فرمودند:پیامبر یک روز بلند شدند فرمودند : ای مردم هر چه پول دارید برای خودتان. به تعبیر ما مال و اموال پاساژ و خانه و.. هرآنچه که دارید برای خودتان . من کاری ندارم. ولی هر کسی فوت کرد تمام بدهی هایش را من میدهم. امام صادق (ع) فرموند: در آن روز خیلی از یهودی ها مسلمان شدند. چه کسی جرات این کار را دارد؟ ما بتوانیم مثلا در حد خودمان این کار را انجام بدهیم ثوابش از همه چیز بالاتر است . مثلا جوانی برای 500 هزارتومان زندان است و ...کمک کنیم که قرض و بدهی ها کم بشود و یا انشالله از بین برود. این یکی از نمونه رحمت های پیامبر بود که خدمت شما عرض میکنم.کسی پیدا می شود که از این کار بدش بیاید؟

خب جمله آخر بحث هر کس از ما جدا بشود ما از او جدا نمی شویم. هر کس بدی در حق ما بکند ما به او احسان میکنیم. و ما ارسلناک الا رحمه للعالمین اصل پیام اسلام رحمت است.


گزارش تصویری:






مولودی خوانی احد قدمی - قسمت اول



مولودی خوانی احد قدمی - قسمت دوم




مولودی خوانی احد قدمی - قسمت سوم



مولودی خوانی احد قدمی - قسمت چهارم



محمد کمیل - قسمت اول



محمد کمیل - قسمت دوم



محمد کمیل - قسمت سوم



محمد کمیل - قسمت چهارم



محمد کمیل - قسمت پنجم



مصطفی صابر خراسانی - قسمت اول



مصطفی صابر خراسانی - قسمت دوم



محمدحسین پویانفر - قسمت اول



محمدحسین پویانفر - قسمت دوم



محمد حسین پویانفر - قسمت سوم




گزارش و چندرسانه ای : سیدمحمدمصطفی مرتضایی نژاد

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
مهدي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
1
2
جلسه فوق العاده اي بود.خداقوت
محمدسوژه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
2
1
سلام عالی بود.بیشتر باحاج محمود کار کنید
سلام
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
0
2
حاج احد گرمش نیس با این کاپشن؟
حميد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
0
4
تشكر از عقيق وهيئت الزهرا
هيئت الزهرائي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
0
2
از عــرش خـــدا صــــدای پـــا مــی آیــد
بــی پــرده تــر از پـیـش خـدا مــی آیــد
گـر خـوب بـه قـلـب مـن تـوجـه بـکـنـیـد
از سـینه صدای یـا رضــا مــی آیــد
مجتبي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۱
1
4
حسين پويانفر اسمي هست كه درآينده نزديك خيلي بيشتر ازاينها ازش ميشنويم
دمش گرم
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین