عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۳۰۹۴۰
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۴
حاج مرتضی طاهری:
رئیس هیأت مدیره خانه مداحان گفت: حضور مردم در مناسبت‌های اعتقادی و شیعی، حضور فطری است که پنبه‌های بافته‌ شده دشمن را می‌زند.

عقیق: مراسم‌ها و برنامه‌های عزاداری ماه‌های محرم و سفر در اشکال مختلف خود از مجالس هیأت‌های عزاداری، راهپیمایی اربعین، زیارت امام رضا(ع)، تجمعات و دسته‌روی‌ها امسال با حضور پرشور و چشمگیر مردم در جای جای ایران اسلامی برگزار شد.

محرم و صفر پنبه‌های بافته‌ شده دشمن را زد

مرتضی طاهری مداح پیشکسوت و رئیس هیأت مدیره خانه مداحان درباره نقش و حضور مردم در ماه‌های محرم و صفر و نقش برآب شدن فتنه دشمنان ایران و اسلام به خبرگزاری فارس گفت: حضور مردم در مناسبت‌های اعتقادی و شیعی، حضور فطری است؛ یعنی با وجود همه تلاش‌ها، هجمه‌ها و سرمایه‌گذاری‌های دشمن، محرم، صفر و ماه مبارک رمضان و مناسبت‌هایی مثل عرفه و اعیاد و جشن‌های غدیر، پنبه‌های بافته‌ شده دشمن را می‌زند.

وی افزود: البته تلاش دشمن در این مناسبت‌ها هم تعطیل نشد. شما دیدید که افراد با هر شکل و شمایل ظاهری در این مناسبت‌ها حضور پیدا کردند، مانند کلیپ‌هایی که خانم‌های مکشفه در حال زنجیرزنی هستند و یا به دنبال دسته‌های عزاداری می‌روند. همچنین در بیرون جلسات اجتماع و حضور تفریح‌گونه ایجاد می‌کنند.

تلاش دشمن برا زدودن معنویت از مناسک

این مداح به تلاش‌های بی‌فایده دشمن جهت اغفال مردم در مناسبت‌های مختلف اشاره کرد و ادامه داد: در بعضی مناسبت‌ها مانند اربعین، شما شاهد هستید دشمن افرادی را با انگیزه‌های بزهکارانه داخل جمعیت می‌فرستند. مثلا در اربعین امسال متاسفانه عده‌ای سارق برای سرقت موبایل‌های زائرین ایرانی آمده بودند و این‌ها مجموعه‌ای از حرکت‌های زنجیره‌ای حساب شده دشمن، برای زدودن سهم معنویت این مناسبت‌ها است.

طاهری پشتوانه مناسبات مذهبی و پیاده‌روی اربعین را ذات اقدس الهی و اعتلای نام سیدالشهدا دانست و گفت: این حرکات دشمن به جایی نمی‌رسد و همانند آب در هاون کوبیدن است و ما قطعاً شاهد حضور و گستردگی جمعیت نسبت به سال‌های گذشته هستیم.
 
مردم ایران سیاه‌پوش عزای حسین شدند
 
وی با اشاره به گرمای بی‌سابقه کشور عراق نسبت به سال گذشته اظهار داشت: جمعیتی که در عراق دیده شد، زبانزد و فوق‌العاده و از سال‌های گذشته بیشتر بود.
 
سال گذشته با وجود جریانات پشت سر گذاشته شده‌ در جنبش زن زندگی آزادی، که به خیال خود تبلیغات گسترده و بی‌سابقه‌ای رو درباره قرمز پوشی به جای سیاه‌پوشی ایجاد کردند؛ آمارهای دقیق نشان داد که افراد به مراتب بیشتر از سال‌های قبل به سیاه‌پوشی روی آوردند و این نشان دهنده شکست دشمن و عدم نتیجه‌گیری موفق آنان در این زمینه بود.
 
این مداح اهل بیت در پایان خاطر نشان کرد: از تمامی نهادهای فرهنگی خواهشمندم که دلسوزانه محتوا و کیفیت سخنران‌ها و مداحان را مورد بررسی و آسیب زدایی قرار دهند. لازم است عیار کیفی و معرفتی مجالس اهل بیت(ع) رشد پیدا کند و اثرگذاری بیشتری داشته باشد.
 
منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین