عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۳۰۷۵
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۵
جشن میلاد امام رضا در هیئت الرضا علیه السلام برگزار شد
رسیدن به بهشتی که در آن هیچ محدودیتی نداشته باشیم و هر چه دلمان بخواهد داشته باشیم، مفت به دست نمی آید. ما در این دنیا چیزی شبیه بیمار هستیم و برای رسیدن به بهشت شروط بزرگ سر راه داریم.

عقیق: مراسم هفتگی هیئت الرضا در حسینیه موسی ابن جعفر(ع) با سخنرانی حجت الاسلام نقویان و مداحی رضا هلالی، روح الله بهمنی، موسی رضائی، حیدر خمسه و حامد خمسه برگزار شد.

گزیده ای از سخنان حجت الاسلام نقویان را بخوانید؛

*امیدوارم که محوریت این جلسات دو بال شور و شعور با هم باشد. احساس در کنار عقل، تدبیر و هیجانات، مثبت و ارزشمند است.دو بالی که پرنده برای پرواز دارد. هرکدامش که نباشد و یا اینکه یکی از این دو بچربد دیگر پروازی نخواهد بود.

*ما انسان ها طوری آفریده شده ایم که مانند کامپوتری که سازنده می سازد و برنامه ای در آن می ریزند، دقیقا خدا ما را این طوری آفریده است. بچه ای که به دنیا می آید در طبع و ذاتش صداقت وجود دارد. اگر بخواهیم که صداقت بچه را عوض کنیم خودمان این کار را می کنیم یعنی برنامه صداقت را برداشته و برنامه مصلحت را می گذاریم. چون برنامه خدادای این بچه صداقت و مهربانی است.

*این خود ما انسان ها هستیم که کودکان خود را تربیت می کنیم. چون ما برنامه خدادای را آرام آرام پاک کرده و برنامه هایی که خودمان ریخته ایم را جایگزین می کنیم.

*صداقت و راستگویی یک برنامه شناخته شده در همه عالم است نه تنها در ایران و شیعیان و مسلمانان. همه افراد عالم این اصل  را قبول دارند.

*این برنامه نوشته شده و هم برای مردان و هم برای زنان است. حالا ببینیم نهایت آرزوی آدمها چیست؟ این برنامه خدادای در ذهن ما چیست و آدمها چه فضایی را دوست دارند و دوست دارند چه قوانینی بر آنها حکفرما باشد؟ همه آدمها یک طور جواب می دهند. از آن اراذل و اوباش تا با تقواترین آدمها یک طور جواب می دهند. این دلیل بر خداشناسی است.همه در جواب می گویند که من دوست دارم فضایی باشد که راحت باشم و هر کاری دلم خواست بتوانم انجام بدهم. مزاحم نداشته باشم. ممنوع نباشد. محدود نباشد. آزاد باشم و هر کاری دلم خواست بدون هیچ محدودیتی انجام بدهم.

*امیرالمؤمنین(ع) یک خطبه ای دارند بعد از رحلت پیامبر(ص) که می فرمایند خدایا من و این رسول خدا با هم یک جا باشیم و یک صفای دائمی داشته باشیم. و هر چی دلمان می خواهد به ما بدهند. چون من اینجا هر کاری نمی توانم انجام بدهم و دستم به خاطر تقوا بسته است. پس آدمها همه در نوشته دلشان یک جور خواسته دارند.

*رسیدن به بهشتی که در آن هیچ محدودیتی نداشته باشیم و هر چه دلمان بخواهد داشته باشیم که مفت به دست نمی آید. ما در این دنیا چیزی شبیه بیمار هستیم و برای رسیدن به بهشت شروط بزرگ سر راه داریم.

*هر جوری که ما عمل کنیم همان طور هم با ما عمل می شود. کسانی که ایمان دارند خداوند هم ایمانشان را زیاد می کند. مانند بذر است که اگر گل بکاری گل زیاد می شود و اگر خوار بکاری خوار زیاد می شود. تعبیر شهید بهشتی که گفتند بهشت را به بها می دهند نه به بهانه.بها بهشت چیست؟ روزه، نماز، غیبت نکردن، تهمت نزدن، نگاه به نامحرم نکردن، دستورات دین را رعایت کردن است.

*عمل کردن به دستورات دینی سخت است. مانند این که جایی که می توانی حرف بزنی، سخن نگویی خیلی سخت است.

*«هر جا بوی خدا می آید/ خلق بین بی سر و پا می آید» در این مجالس بوی خدا می آید. خوش به حال آنهایی که شبشان را با پاکدامنی و چشم پاک و خیال پاک می گذرانند که کار سختی است. این کارها سخت است و خدا هم می فرمایند که این کارها را باید انجام دهید چه کار کنیم که این کارها را انجام دهیم؟ما چه کار کنیم که این کارها سبک شود؟ چند راه دارد که یکی این است که با کسی که سبک بار است رفیق شویم. از این جا فلسفه وجود نازنین های عالم را می فهیم. این که خدا چرا پیغمبر را آورده است.

*وقتی می گویند دعای ندبه بخوانید برای این است که وقتی امام زمان ظهور کنند کارها آسان می شود. آدم باید در برابر این دستورات خاشع باشد و وقتی که این دستورات را انجام می دهد باید از آنها لذت ببرد. فلسفه وجود امام رضا این است که آی مردم راضی بودن به رضای خدا این است.

 

 

 عبدالرضا هلالی


  • عبدالرضا هلالی - روح الله بهمنی

  •  روح الله بهمنی - موسی رضائی

  • بخش چهارم : موسی رضائی

  •  عبدالرضا هلالی - موسی رضائی - حامد خمسه

  • حیدر خمسه

  • حیدر خمسه - حاج روح الله بهمنی




ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۱
1
0
على مدد و خدا قوت برادرا
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۱
1
2
سلام
یه انتقاد
یکی از مداحان این جلسه
با پیرهن آستین کوتاه میاد و مداحی میکنه
به نظر بنده بعضی چیزها که گناه هم ندارند برای مداح خوب نیست
یکیش همین پیرهن استین کوتاهه
اگه رعایت کنند خیلی بهتره
ممنون
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین