عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۳۰۱۴۶
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۷
شبکه‌های رادیویی در روز عرفه، برنامه‌ ویژه‌ای را تدارک دیده‌اند که به پخش دعای عرفه می‌پردازد.

عقیق:شبکه‌های مختلف رادیویی در روز غرفه همراه با دل مخاطبان پخش ویژه برنامه‌های متعددی را در دستور کار قرار داده و با استقرار در امامزاده صالح(ع)، حرم عبدالعظیم حسنی(ع)، حرم مطهر حضرت معصومه(س) و ... قرائت دعای عرفه را به صورت زنده روی آنتن می‌برد.

جزئیات پخش دعای عرفه را در شبکه‌های رادیویی ببینید:

رادیو ایران؛ زمزمه عرفات

ویژه برنامه «من مسلمانم» با موضوع روز برائت از مشرکین روز یکشنبه 27 خرداد ساعت 10 صبح از رادیو ایران پخش می‌شود. این برنامه با نگاهی به سابقه تاریخی برائت از مشرکین در تاریخ اسلام، اسناد قرآنی برائت، بررسی واقعه تاریخی مراسم برائت و لزوم بزرگداشت این مراسم در زمانه امروز با حضور حجت‌الاسلام محمد پویا مفرد تقدیم مخاطبان می‌شود.

همچنین ویژه برنامه «زمزمه عرفات» از ساعت 15 دعای پرفیض عرفه را پخش می کند و حجت‌الاسلام خاکی از فضیلت روز عرفه، خواندن دعای عرفه و اعمال مخصوص این روز می‌گوید.

رادیو جوان؛ نجوا

شبکه رادیویی جوان ویژه برنامه زنده «نجوا» را برای این روز تدارک دیده است. در این برنامه مراسم دعای پرفیض عرفه به همراه تفسیری از فرازها ساعت 15 پخش خواهد شد.

برنامه «جوان ایرانی سلام» به اطلاع‌رسانی در خصوص پخش مراسم دعای عرفه و تشویق مردم برای شرکت در دعا اختصاص دارد. همچنین برنامه رادیویی «قرار» به صورت ویژه به اعمال روز عرفه و به تفسیری از فرازهای دعای عرفه می‌پردازد. این برنامه به تهیه‌کنندگی معصومه ملالو و با اجرای رامتین چیت‌سازان روز یکشنبه ساعت 12 پخش خواهد شد.

رادیو فرهنگ؛ روز عرفه از امام‌زاده صالح(ع)
 
برنامه«پله پله تا ملاقات خدا» به تهیه‌کنندگی حاج حیدری و گویندگی دانیال معنوی ویژه برنامه زنده روز عرفه است که از امام‌زاده صالح(ع) ساعت 16 به سمع مخاطبان شبکه رادیوی فرهنگ می‌رسد. پخش مرثیه سرایی ذاکران اهل‌بیت از دیگر بخش های این برنامه است.

رادیو تهران؛ همراه با عارفان از کربلا تا مشهد

ویژه برنامه «در وادی عرفات» روز یکشنبه 27 خرداد از ساعت 16:30 با محوریت پخش مراسم دعای عرفه از حرم عبدالعظیم حسنی(ع)، قرائت دعای حجت‌الاسلام هادی محمدپور و سخنرانی حجت الاسلام قاضی عسگر روی آنتن رادیو تهران می‌رود. همچنین ارتباط زنده با کربلا و مشهد مقدس، گفت‌وگو با کارشناسان مذهبی درباره فضیلت روز عرفه، گفت‌وگوی زنده از آستان مقدس عبدالعظیم حسنی(ع) و ... از دیگر بخش‌های برنامه‌های «باغ فردوس» و«در وادی عرفات» است.

رادیو اقتصاد؛ فضایل و برکات روز عرفه

رادیو اقتصاد در مجله صبحگاهی «روزیِ نو» که ساعت 6:30 صبح روانه آنتن می‌شود به اعمال، فضائل و برکات این روز می‌پردازد. در ارتباط تلفنی، گزارشی از حال و هوای روز عرفه در مکه مکرمه تقدیم شنوندگان خواهد شد.

برنامه «گذر بازار» هم از ساعت 16 با گرامیداشت روز دعا و نیایش در آستانه عید قربان به موضوع اهمیت ایثار و از خودگذشتگی در کار و زندگی اختصاص دارد.

ایرانصدا؛ بچه‌های مسجد

پایگاه کودک ایرانصدا همزمان با فرارسیدن روز عرفه برنامه «بچه‌های مسجد» را با هدف چیستی دعای عرفه و مضامین آن، چرایی قیام عاشورا و حج ناتمام امام حسین(ع) در سال 60 هجری قمری به تهیه کنندگی محمد شکری و بازیگری سید شاهین ملک‌زاده، ملیکا ملک‌نیا و سرور رخشانی تولید کرده است. پایگاه مداحی و نغمه‌های مذهبی هم به مناسبت روز عرفه پادکست 60 دقیقه ای به تهیه کنندگی مریم حسینی و محمد حسین‌پور برای مخاطبان آماده کرده است.

رادیو معارف؛ پخش دعای عرفه از حرم مطهر حضرت معصومه(س)

رادیو معارف مانند سال‌های گذشته و همزمان با فرارسیدن نهم ذی الحجه، مراسم قرائت دعای عرفه را از حرم مطهر حضرت معصومه(س) در قالب برنامه «عارفانه» از ساعت 16:50 تا 19:10 تقدیم مخاطبان می‌کند.

رادیو صبا؛ «فیض حضور»

  برنامه زنده «فیض حضور» با پخش قرائت دعای روز عرفه از ساعت 15 روی آنتن رادیو صبا می‌رود. 

رادیو سلامت؛ به انتخاب خدا 

ویژه برنامه «به انتخاب خدا» روز عرفه ساعت 17 از رادیو سلامت روی آنتن خواهد رفت. این ویژه برنامه همراه با بخش دعای عرفه با محوریت سلامت معنوی پخش می‌شود. از آیتم‌های این برنامه می‌توان به «سردر» با موضوع مناجات و نیایش، «درس اول ولایت و امامت» با محوریت ولایت‌پذیری، «ما بران سریم» با مبحث وفای به عهد و «خسی در میقات» در ساختار مستند و با موضوع سفر حج اشاره کرد. تهیه‌کنندگی این برنامه بر عهده ملیحه کاظمی است و ندا خواجه نوری و مسعود خواجه وند اجرای این ویژه برنامه را برعهده دارند.

فرازهای از دعای عرفه در دیگر شبکه‌های رادیویی

فرازهایی از دعای عرفه ساعت 17 از رادیو نمایش روانه آنتن خواهد شد. همچنین رادیو ورزش و رادیو پیام هم فرازهایی از این دعا را پخش خواهند کرد. رادیو قرآن هم مراسم قرائت دعای پرفیض عرفه را به صورت زنده از کربلای معلی پخش می‌کند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین