عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۳۰۰۹۴
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۲
حجت الاسلام خاموشی:
بعد از عملیات‌های طوفان الاقصی و وعده صادق فصل جدیدی از فرهنگ ایثار و شهادت در جهان شکل گرفته که در اربعین امسال باید گسترش یابد.

عقیق: نشست هم‌اندیشی و برنامه‌ریزی مراسم اربعین حسینی، امروز 20 خردادماه با حضور حجت‌الاسلام سیدمهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت‌الاسلام غلامرضا عادل معاون فرهنگی و اجتماعی و سازمان اوقاف و امور خیریه و سخنگوی سازمان، رضا معممی مقدم مدیرکل امور فرهنگی سازمان اوقاف، حجت‌الاسلام محمد نوروزپور مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف، حجت‌الاسلام محمدکاظم موسوی متقی مدیرکل امور اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان اوقاف در محل سازمان برگزار شد و مدیران کل استان‌ها نیز از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس در جلسه حضور داشتند.

حجت‌الاسلام خاموشی طی سخنانی در این نشست، گفت: بعد از جریان طوفان‌الاقصی و وعده صادق، حضور در جریان اربعین، امسال معنای سیاسی منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای بسیار بالایی دارد و شعار آزادی فلسطین به طور جدی باید مطرح شود.
 
پس از جریان وعده صادق اکنون شاهد مرجعیت ایران در اقتدار نظام اسلامی و انقلاب اسلامی هستیم. بنابراین نحوه حضور ما امسال در اربعین حتماً با سال‌های قبل تفاوت بسیاری دارد و نوع پذیرش شیعیان و زوار اباعبدالله(ع) متفاوت خواهد بود.
 
وی اظهار کرد: اگر نگاهی به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی داشته باشیم در حقیقت یک قدرت تحلیل‌کننده جهانی در حوزه ژئوپلیتیک منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای شکل گرفته است.
 
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه تاکید کرد: عکس شهدای مقاومت حتماً در مواکب وجود داشته باشد. این اتفاق خوبی است که تمدن‌سازی اربعین را شکل می‌دهیم. نقاط ضعف که در سال‌های گذشته وجود داشته باید مرتفع شود.
 
وی افزود: زواری که از کشور افغانستان و پاکستان وارد کشور می‌شوند باید مورد رسیدگی قرار گیرند، اگر در ایران از آنها میزبانی خوبی صورت پذیرد در واقع به نوعی توسعه جغرافیای سیاسی و اندیشه‌ای مقام معظم رهبری و انقلاب اسلامی را در بر خواهد داشت.حجت‌الاسلام خاموشی به ایستادگی و مقاومت کودکان فلسطینی اشاره کرد و گفت: فصل جدیدی از فرهنگ ایثار و شهادت در جهان در حال شکل‌گیری است.
 
عکس‌های مقاومت غزه و فلسطین را در این مسیر با خود همراه داشته باشیم و به جهانیان نشان دهیم که غزه با فرهنگ اباعبدالله(ع) دارد نجات پیدا می‌کند.
 
در ادامه حجت‌الاسلام عادل گفت: سازمان اوقاف با همکاری هیأت‌های امنای امامزادگان و خیرین و گروه‌های مردمی توانسته خدمات قابل توجهی را در اربعین ارائه دهد و این ظرفیت قابل توسعه است. یکی از مواردی که باید جدی بپردازیم این است که موضوعات مربوط به اطلاعات مواکب باید دقیق مشخص شود.
 
طبق آمار بالغ بر 350 موکب چه در داخل کشور چه در مسیرها و چه در مرزها و اعتاب مقدس برپا شده بود که در بحث اطلاعات و آمار این مواکب باید اهتمام داشته باشیم.
 
وی عنوان کرد: چند استان هستند که توقع داریم بیش از گذشته فعالیت کنند استان‌ها نسبت به ظرفیتی که دارند در این زمینه همکاری کنند. امسال با توجه به اینکه هرسال با افزایش جمعیت زائران روبرو هستیم برای جلوگیری از ازدحام در ایام خاص یکی از تدابیر توسعه زمانی است و مواکب نجف و کربلا به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که از ابتدای ماه صفر مستقر شوند و خدمات تا چند روز پس از اربعین ادامه پیدا کند.
 
حجت‌الاسلام عادل افزود: موضوعات بهداشت و درمان قابلیت توسعه دارد و موقوفاتی نیز وجود دارد که مربوط به بهداشت و درمان است. حتی بحث وقف پول و وقف‌های جدید را می‌شود مخصوص اربعین در حوزه بهداشت و درمان فعال کرد.
 
استان فارس سال گذشته هماهنگی‌هایی با مجموعه بهداشت و درمان استان به عمل آوردند که کار خوبی بود و در کنار تاکیداتی که در بازدید ریاست محترم سازمان اوقاف صورت گرفت و جلسه‌ای که با مجموعه بهداشت و درمان فارس داشتیم قرار است این اقدام خیلی منسجم تر توسعه پیدا کند.
 
کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین هم این امکان را دارد که همه نوع مجوز همکاری و اعزام پزشک را داشته باشد. امید است به صورت جدی دنبال شود.
 
سخنگوی سازمان اوقاف بیان کرد: در ستاد اربعین بودجه‌هایی برای بحث زیرساختی در مرزها مصوب شده استان‌هایی مانند کرمانشاه، ایلام و خوزستان و سیستان و بلوچستان و آذربایجان غربی که در مرزها هستند قابلیت این را دارند که از منابع زیرساختی که در نظر گرفته شده برای سرویس‌های بهداشتی و زائرسراها و ... استفاده کنند.
 
پروانه موکب‌داری را افراد باید از ستاد عتبات استان پیگیری کنند و اخذ کنند و اگر مشکلی بود منتقل کنند که پی‌گیری و رفع شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین