عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۳۰۰۹۳
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۸
نماینده‌ ولی‌فقیه در عراق:
نماینده ولی‌فقیه در عراق با اشاره به تحکیم روابط ایران و عراق، گفت: موضوع جهاد تبیین و مقابله با اندیشه‌های انحرافی مورد توجه قرار می‌گیرد.

عقیق: حجت‌الاسیم محمدمهدی ایمانی‌پور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با آیت‌الله حسینی نماینده ولی‌فقیه در عراق دیدار کرد.

آیت‌الله حسینی، عراق را کشوری در حال تکامل توصیف کرد و اظهار داشت: ایران‌ستیزی و ایران‌گریزی روز به روز در عراق در حال کاهش است.

وی همچنین به ۳ عامل مهم در تحکیم روابط عاطفی دو ملت ایران و عراق، یعنی شهادت شهید سلیمانی، عملیات وعدالصادق و شهادت حضرت آیت‌الله رئیسی اشاره کرد و افزود: همدردی مرجعیت و دولت ملت عراق در این حوادث شگفت‌آور و مایه مباهات بود.

آیت‌الله حسینی به پویایی اندیشه در حوزه نجف و نوع واکنش دفاتر و بیوت علما در خصوص حادثه غزه نیز اشاره و تأکید کرد: موضوع جهاد تبیین و مقابله با اندیشه‌های انحرافی مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی همچنین اظهار داشت: برنامه‌های مرتبط با جمهوری اسلامی در نجف اشرف و سایر شهرهای عراق با استقبال مواجه می‌شود و توضیحاتی در خصوص فرصت‌ها، ظرفیت‌ها و مشکلات طلاب ایرانی مقیم نجف ارائه کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی‌پور نیز در این دیدار گزارشی پیرامون سفر خود به عراق و دیدارهای انجام شده ارائه داد و افزود: تلاش شد در این دیدار موضوع گفتمان‌سازی تمدن نوین اسلامی و ضرورت تمدن‌پژوهی مورد توجه قرار گیرد.

وی تأکید کرد: با کسب تجارب تمدنی کشورها و معرفی مؤسساتی که به تربیت تمدنی می‌پردازند و همچنین معرفی هنر تمدنی، باید گام‌های ابتدایی را در گفتمان‌سازی موضوع تمدن نوین اسلامی برداریم.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین