عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۳۰۰۸۳
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۶:۴۵
سازمان حج و زیارت به زائرانی که در عربستان حضور دارند، توصیه کرد که کارت شناسایی ویژه عربستان را در طول سفر حج، همراه داشته باشند.

عقیق: با توجه به مقررات سختگیرانه عربستان در برخورد با حضور زائران بدون مجوز، سازمان حج و زیارت اعلام کرد که همه زائران در عربستان کارت شناسایی نُسُک که از سوی وزارت حج و عمره عربستان صادر می‌شود، در طول سفر همراه داشته باشند.

این کارت که از سوی کاروان‌ها در اختیار زائران ایرانی قرار می گیرد، حاوی اطلاعات مهم و ضروری زائر است و نشان می‌دهد برای شرکت در مناسک حج، از قبل ثبت نام شده و زائر به شکل قانونی وارد مکه و مدینه شده است. با ارائه کارت شناسایی «نسک» امکان بهره‌مندی از خدماتی همچون ناوگان حمل و نقل برای زائر فراهم می‌شود.

توصیه سازمان حج به زائران خانه خدا

برای ورود روضه رضوان (مسجدالنبی) و مشاعر به ویژه برای استفاده از چادرهای محل اسکان در عرفات و منا، ارائه این کارت، موجب تهسیل در روند ورود زائر می‌شود.
 
سازمان حج و زیارت همچنین به زائران توصیه کرده است در صورت استفاده از تلفن هوشمند حتما عکس ویزا و کارت شناسایی نسک را همراه داشته باشند.
 
وزارت کشور عربستان تاکید کرده است افراد غیرشهروندی که دستگیر می‌شوند، اخراج و از ورود به عربستان سعودی برای مدت مقرر در قانون منع می‌شوند. همچنین اسکان دادن به زائرانی که مجوز ندارند، ۶ ماه حبس دارد. برخی رسانه‌های عربستان در روزهای گذشته از دستگیری هفت زائر اهل نیجریه که بدون کارت نسک در مکه حضور داشتند، خبر داده‌اند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین