عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۳۰۰۴۱
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۱
در اجلاس بین‌المللی نخبگان منابر حسینی مطرح شد:
دومین روز از سومین اجلاس بین‌المللی نخبگان منابر حسینی صبح امروز ۱۵ خردادماه با حضور شماری از اندیشمندان و مبلغان دینی در کربلا برگزار شد.

عقیق: داوود منافی‌پور، دبير سوگواره بین‌المللی سفینة النجاة  در ابتدای دومین روز از این اجلاس اظهار کرد: نیروی حضرت علی اصغر علیه‌السلام نیروی خاص و بیدارگر جهانی است و این مظلومیت برای همه دنیا اثرگذار است.

وی گفت: ابن قولویه در کتاب کامل‌الزیارات در خصوص پیراهن امام حسین علیه‌السلام روایاتی را بیان کرده که می‌تواند راهبرد حیات شیعه باشد.

دبير سوگواره بین‌المللی سفینة النجاة ادامه داد: نقشه جامع راهبردی شیعه به چه منظوری است؟ منظور من از نقشه تدوین راهبردی شیعه، توسعه و تبیین قلمرو قدرت ژئوپلتیکی کربلاست، یک جغرافیایی که هیچ یک از ادیان وحیانی و غیروحیانی این ارض مقدس را ندارند الا یک دشمن نابکار که از این فرصت استفاده کرده است در غیر این صورت ارض مقدسی به غیر از کربلا وجود ندارد.

وی گفت: زایش قدرت از کربلا است و آیه «و نرید ان نمن على الذین استضعفوا فى الارض و نجعلهم ائمه و نجعلهم الوارثین» به این نکته اشاره می‌کند.

منافی پور در ادامه گفت: ۱۲۴ هزار پیغمبر زمینه‌ساز حضور سیدالشهدا علیه‌السلام در کربلا بوده اند. پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم و امیرالمؤمنین علیه‌السلام و حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها زمینه‌سازی ظهور را انجام داده‌اند. در همین رابطه امام صادق علیه‌السلام و سیدالشهدا علیه‌السلام فرمودند اگر زمان حیات و ظهور حضرت حجت(عج) را درک کنم هر آینه به او خدمت خواهم کرد.
وی در ادامه گفت: امام صادق(ع) کرسی معرفت شناختی کربلا را بنا کردند و معصومین(ع) سعی بر معرفی و شناخت کربلا به دیگران داشتند. امام جواد علیه‌السلام در زمینه مهدویت و آمادگی ظهور کارهای بسیار مهمی را انجام دادند، به طور مثال تعدادی از فرزندان خود را به سمت شرق عالم راهی کردند تا پرچمدار و مبلغ مهدویت باشند.
دبير مجمع جهانی حضرت علی اصغر علیه‌السلام گفت: تعظیم شعائر یعنی پرداختن به قلب خاصه سیدالشهدا علیه‌السلام، تمام ائمه این دغدغه را داشتند که کربلا به سایرین شناخته شود. اگر جامعه ما به سمتی رفته که گاهی مسائل دینی نظیر حجاب رعایت نمی‌شود به دلیل عدم‌ پرداخت اصولی به مباحث شناختی دین است. کربلا ارض مقدس است و باید همواره به آن پرداخت. ۱۷ نام برای کربلا داریم که هر کدامش دنیایی از مباحث شناختی و معرفتی است. 

«حیات شیعه» در کربلا است
وی تاکید کرد: در دستور کلی منابر شیعه آمده که «حیات شیعه» در کربلا است. امام صادق علیه‌السلام فرمودند: کربلا پایگاه شیعه است. در این مکان باید از ضعف به سمت قدرت حرکت کنیم و برای این امر به آموزش تهییجی نیاز داریم. باید به آنچه که در کربلا رخ داده پرداخته شود. اگر می‌گوییم در حرم امام حسین علیه‌السلام نماز کامل است چون اینجا وطن است و این باید معرفتی و شناختی باشد. در کربلا ما قلمرو قدرت‌ساز داریم.

منافی‌پور ادامه داد: ما باید از سرمایه شیعه استفاده کرده تا سرباز برای امام زمان(عج) تربیت کنیم، نباید از کلمه انتقام بترسیم و باید برای این امر تجهیز شویم و از این طریق فرهنگ و شناخت مسائل دینی و فرهنگی رخ می‌دهد. در قبال هر پیامبری، کفری بوده و اکنون صهیونیست جهانی در مقابل شیعه است که به امید خدا نابود می‌شود. 

دبير سوگواره بین‌المللی سفینة النجاة در پایان سخنانش گفت: کربلا حیات است. پرداختن به کربلا باید قبل از ظهور رخ بدهد. بحث تهییجی و تبیینی کربلا از اوجب واجبات است.

همچنین، در این مراسم، محمد سهرابی شاعر و کربلایی نریمان پناهی و حاج احمد واعظی به شعرخوانی و مدیحه‌سرایی در رثای سیدالشهدا علیه‌السلام پرداختند.

در ادامه فیلم این مداحی کربلایی نریمان پناهی و شعرخوانی محمد سهرابی را ببینید:

تعداد بازدید : 66
 
تعداد بازدید : 70

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین