عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۹۹۸۹
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۳
مسؤول ستاد مدینه با اشاره به ورود بیش از ۳۰ هزار زائر به شهر پیامبر تا بامداد امروز گفت: ۱۹.۵ هزار نفر پس از زیارت حرم نبوی راهی مکه شده‌اند.

عقیق: علی اصغری مسوول ستاد مدینه با اشاره به آخرین تحولات زیرساختی در مدینه منوره و ارائه آماری از عملیات حج ۱۴۰۳ اظهار داشت: شمار زائرانی که از ابتدای عملیات حج ۱۴۰۳ وارد شهر پیامبر شده‌اند تاکنون بیش از ۳۰ هزار و ۱۴۰ نفر در قالب ۲۱۸ کاروان است که با ۱۳۱ پرواز فرایند انتقال آنان انجام شده است.

وی در ادامه تعداد زائران فعلی حاضر در مدینه را ۱۰ هزار و ۴۱۶ نفر اعلام و خاطرنشان کرد: حدود ۲۴ هزار زائر تاکنون به زیارت روضه پیامبر (ص) مشرف شدند و ۲۶ هزار نفرهم از فرصت زیارت دوره استفاده کردند. همچنین برای زائرانی که به مدینه مشرف شدند تاکنون بیش از ۳۴۸ هزار پرس غذا در دو آشپزخانه «الاقلیمیه» و «خمری» طبخ و توزیع شده است‌.

مسئول ستاد مدینه افزود: حدود ۱۳ هزار و ۵۱۵ نفر تا امروز در مدینه خدمات درمانی دریافت کرده‌اند. اصغری با اشاره به اینکه تا کنون حدود ۱۹ هزار و ۵۰۰ زائر پس از پنج روز اقامت در شهر پیامبر و زیارت حرم نبوی و جنت البقیع در مسجد شجره محرم شدند، تصریح کرد: زائران با قطار سریع‌السیر از مدینه منوره به مکه مکرمه منتقل شده‌اند.
 
بر همین اساس مدت زمان جابجایی زائران به حدود دو ساعت و ربع تقلیل یافته و این اقدام امنیت، آرامش و سرعت را با خود به ارمغان آورده است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین