عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۹۹۲۳
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۰
امروز|
وداع میلیونی مخلصان و ارادتمندان به خادم ملت و یار رهبر در میان بارانی از اشک و حسرت، در لنز دوربین‌های عکاسان و فیلمبرداران برای همیشه تاریخ ماندگار شد.

عقیق: مراسم تشییع پیکر شهدای خدمت، سید ابراهیم رئیسی و همراهان با حضور گسترده مردم در حالی در مشهد برگزار شد که لحظه به لحظه برسیل جمعیت افزوده شد تا جائیکه حتی جای سوزن انداختن نبود.مردم مشهد از هفته ها پیش خود را برای دیدار مردمی رئیس جمهور آماده کرده بودند، به رسم سفرهای استانی مسئولان به فرودگاه رفتند، اما اینبار چشم‌ها اشک آلود و بغض ها در گلو خفته بود.

رئیس هیئت دولت به وعده خود برای سفر به مشهد الرضا عمل کرد، اما ....مردم از ساعت ها قبل از فرودگاه تا حرم مطهر امام رضا(ع) برای استقبال آمده بودند اما برخلاف سفرهای استانی، امروز هیچ کس خوشحال نبود، خیابانی آذین بندی نشد و سرودی خوانده نشد.

مشهدی ها امروز بی قرار و بی تاب از دست دادن خادم الرضا(ع) اشک می ریختند و با صدای بلند در فراق رئیس جمهور شهید خود می گریستند. چشم‌ها گریان و دست‌ها به تعظیم بر سینه و ذکری که هر یک از حاضران نجواگونه زمزمه می‌کردند.مردم به پهنای صورت اشک می ریختند و می‌خواستند شهید جمهور را تا جایگاه ابدی اش مشایعت کنند.

سالمندان، پدران و مادران جوان به همراه فرزندانشان در کنار هم به سمت حرم مطهر رضوی حرکت کرده و تلاش می کردند با رساندن خود به خودرو حامل شهدا در خیابان امام رضا(ع)، از پیکر پاک شهدا تبرک کنند. جمعیت در خیابان های اطراف حرم رضوی به قدری زیاد بود که حرکت خودروی حامل شهیدان و مردم با کندی انجام گرفت تا جائیکه از میدان ۱۵ خرداد مشهد تا حرم امام رضا(ع)، به سبب ازدحام میلیونی شرکت کنندگان در مراسم تشییع، بارها و بارها خودرو متوقف شد، اما بعد از ۴ ساعت ‌خودوری حا‌مل پیکر شهدای خدمت به محوطه حرم امام رضا (ع) ر‌سید.

اهتزاز پرچم های سایر کشورها در مراسم تشییع شهدای خدمت

همزمان با تشییع پیکر شهدای خدمت شهید آیت الله رئیسی، سردار موسوی و مالک رحمتی در مشهد، پرچم‌های «لبیک یا زهرا»، «لبیک یا زینب»، «لبیک یا حسین» توسط تشییع کنندگان حمل شد.همچنین در میان جمعیت حاضر پرچم‌های «فلسطین»، «حزب الله»، «پاکستان»، «عراق» نیز به اهتزاز درآمد.
 
اهتزاز پرچم های سایر کشورها در مراسم نشان از دلبستگی مردم در سایر کشورها به رئیس جمهور شهید است.

مشهدی ها در استقبال از رئیس جمهور شهید سنگ تمام گذاشتند

مشهدی ها در استقبال و میزبانی از پیکر آیت‌الله شهید سید ابراهیم رئیسی، با حضور میلیونی خود یکی از تاریخی‌ترین آئین‌های تشییع را در تاریخ ایران اسلامی به نمایش گذاشتند تا روز بدرقه خادم‌الرضا(ع) را به عنوان برگی زرین از قدرشناسی خود از خدمتگزاران و محروم‌نوازان در تاریخ ماندگار کنند.
 
شکوه قدردانی ملت از خادم خستگی ناپذیر
 
پیر و جوان، زن و مرد، کودک و شیرخوار در این آئین با حضور خود در مراسم وداع با ئییس جمهور شهید، پیکر خادم الرضا (علیه‌السلام) را تا آغوش امام مهربانی ها همراهی کردند و با ذکر "آمدم ای شاه پناهم بده" بار دیگر عرض ارادت و خلوص به بارگاه منور رضوی را به نمایش گذاشته و عرض ارادت کردند.
 
مشهدی ها اعم از زائر و مجاور، امروز در این آئین بدرقه سنگ تمام گذاشته و حضوری حماسی را در تاریخ مشهدالرضا به یادگار گذاشتند.با وجود اینکه ساعتها از برگزاری مراسم تشییع می‌گذرد نه تنها از جمعیت کاسته نشده است بلکه هر لحظه بر جمعیت نیز افزوده می‌شود و نوای لبیک یا حسین همزمان با باریدن باران بیشتر می‌شود.
 
 
آخرین پابوسی رئیس جمهور شهید در حرم مطهر رضوی
 
همه در حالی سعی می کنند خود را به حرم برسانند که ظرفیت صحن‌ها از چند ساعت پیش تکمیل شده است.سیل زائران و مجاوران در حرم مطهر رضوی از ساعتها قبل آمده‌اند تا مسافرشان را به مقصد ابدی برسانند؛ مسافری که خسته راهی طولانی است و با وجود شهادت این روزها نیز پیکرش دست از سفرهای استانی برنداشته است و امروز قطار دیدارهای مردمی‌اش در مشهد به ایستگاه آخر رسید و برای همیشه با سفرهای استانی خداحافظی کرد.
 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین