عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

مجلس خبرگان
آیت‌الله موحدی کرمانی در جریان برگزاری مراسم افتتاحیه ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری با ۵۵ رای به عنوان رئیس مجلس خبرگان انتخاب شد و برای ۲ سال رئیس این مجلس خواهد بود.

عقیق واعظین : آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی در سال ۱۳۱۰ در خانواده‌ای روحانی در کرمان متولد شد. پدرش حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ عباس از روحانیون و وعاظ مشهور کرمان بود.

                 آیت‌الله موحدی کرمانی، از امامت مسجد مسلم بن عقیل تا ریاست مجلس خبرگان

وی تحصیلات مقدماتی‌اش را در حوزه علمیه کرمان سپری کرد و پس از آن برای ادامه تحصیل راهی حوزه علمیه قم شد. حضرات آیات بروجردی، محقق داماد و امام خمینی (ره) نیز از جمله اساتید او در قم بودند. او مدتی کوتاه را نیز در مشهد و در محضر آیت‌الله میلانی سپری کرد. ایشان در نجف اشرف و در حوالی سال ۱۳۳۵ از محضر مرحوم آیت‌الله خوئی و آیت‌الله میرزا باقر زنجانی بهره برده است.
 
او در سال ۱۳۴۸ به دعوت شهید باهنر راهی تهران شد و فعالیت‌های خود را در مسجد مسلم بن عقیل (علیه السلام) در شهرق تهران متمرکز کرد و آنجا را به یکی از پایگاه‌های اصلی مبارزه علیه رژیم پهلوی در شرق تهران تبدیل کرد.آیت‌الله موحدی کرمانی در حزب جمهوری اسلامی ایران نیز فعالیت می‌کرد و به عنوان یکی از اعضای شورای مرکزی و عضو داوری حزب حضور داشته است.
 
                   آیت‌الله موحدی کرمانی، از امامت مسجد مسلم بن عقیل تا ریاست مجلس خبرگان
ایشان در اولین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده مردم کرمان راهی مجلس شد و پس از آن در ادوار دوم، سوم، چهارم و پنجم به نمایندگی از مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر به مجلس راه یافت. پس از پایان جنگ تحمیلی آیت‌الله موحدی کرمانی تا سال ۱۳۸۴ به مدت ۱۴ سال به عنوان نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران حضور داشت، او از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام است. وی همچنین در تمامی ادوار به عنوان نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری حضور داشته است.
 
                  آیت‌الله موحدی کرمانی، از امامت مسجد مسلم بن عقیل تا ریاست مجلس خبرگان
در سال ۱۳۹۱ نیز با حکم رهبر معظم انقلاب به عنوان امام جمعه موقت تهران منصوب شده است. ایشان پس از درگذشت آیت الله مهدوی کنی در ۱۱ آذر ماه سال ۱۳۹۳ به اتفاق آرای اعضا به عنوان دبیر کل جامعه روحانیت مبارز برگزیده شد.در جریان برگزاری مراسم افتتاحیه ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، آیت الله محمد علی موحدی کرمانی با ۵۵ رای به عنوان رئیس مجلس خبرگان رهبری انتخاب شد. در این جلسه ۸۳ عضو خبرگان حضور داشتند. طبق آیین نامه داخلی مجلس خبرگان رهبری آیت‌الله موحدی کرمانی برای مدت ۲ سال رئیس این مجلس خواهد بود.
 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین