عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۹۵۹
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۵
ادامه دشمنی وهابیون مصری با پیروان اهل بیت(ع)،
در حالی که کمتر از سه ماه از شهادت جانگداز شیخ حسن شحاته عالم شیعی مصر و همراهانش می گذرد ، تکفیری ها در تازه ترین جنایت خود در شب میلاد امام رضا(ع) ـ به همان منزلی که دفعه قبل جسارت کرده بودند ـ یورش برده و به مدت 30 دقیقه این منزل را محاصره و سنگباران کردند.

 عقیق:در پی خبری در روز دوشنبه 25 شهریور  انتشار اخباری در استان "جیزه" مصر مبنی بر برگزاری مراسم ولادت امام رضا(ع) خشم وهابیون تکفیری  این منطقه را به همراه داشت.

تکفیری ها پس از اطلاع از برپایی مراسم جشن میلاد امام علی ابن موسی الرضا(ع)  در منزل «فرحت محمد علی» به آنجا یورش برده و  با محاصره و سنگباران منزل، عمق کینه خود را به پیروان اهل بیت علیهم السلام بروز دادند .

گفتنی است منزل فرحت محمد علی در شب نیمه شعبان سالروز میلاد امام زمان(عج) نیز میزبان گروهی از شیعیان مصری از جمله شیخ حسن شحاته بود که تکفیری ها با حمله وحشیانه به آن، شیخ حسن شحاته و شه تن از شیعیان را به با وضع فجیعی به شهادت رساندند.

شاهدان عینی به خبرگزاری "آناتولی" ترکیه گفتند: تعدا زیادی از ساکنان روستای "ابومسلم" منزل فرحت علی که از شیعیان سرشناس است را محاصره کردند.

این شاهدان تاکید کردند: تکفیری ها پس از شنیدن خبر برگزاری مراسم ولادت امام هشتم شیعیان به میزبانی فرحت علی، به منزل این شیعه سرشناس حمله کرده و به افراد داخل منزل فحاشی کردند.

وهابیون تکفیری که بارها بغض و کینه شدید خود به شیعیان و امامان شیعه را بارها نشان داده اند،منزل فرحت علی را به مدت 30 دقیقه محاصره و سنگباران کردند.

با حضور ماموران امنیتی در منطقه، تکفیری ها پا به فرار گذاشتند و منزل این شیعه سرشناس از محاصره درآمد.

فرحت علی پس از شکسته شدن محاصره، به خبرنگار "آناتولی" گفت: محاصره و سنگباران منزلم توسط روستاییانی صورت گرفت که بسیاری از آنها همسایگان من بودند و آن‏ها را به خوبی می‏شناسم.

وی اضافه کرد: مهاجمان هنگامی که  از حضور پلیس امنیتی باخبر شدند دست از محاصره و حمله به منزلم بر داشتند.

شایان ذکر است، شماری از شیعیان روز یکشنبه دوم تیرماه 1392 مصادف با شب میلاد با سعادت منجی عالم بشریت، امام زمان(عج) در خانه فرحت محمد علی یکی از شیعیان در روستای ابومسلم برای برگزاری مراسم میلاد امام زمان(عج) گرد هم آمده بودند.

ساکنان این روستا ـ که اکثریت آنها را  سلفی ها و وهابیون تشکیل می دهند ، پس از اطلاع از برگزاری این مراسم، خانه را محاصره کرده و از افرادی که در داخل آن بودند خواستند خارج شوند. اما هنگامی که این افراد از خارج شدن از خانه خودداری کردند، به آنها حمله ور شدند.

در جریان ضرب و شتم این شیعیان، چهار نفر از آنها از جمله شیخ «محمد حسن شحاته» دانشمند برجسته شیعه شهید شدند و مهاجمان اسباب و اثاثیه منزل را تخریب و خانه را به آتش کشیدند.


منبع:ابنا

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین