عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۹۴۶۰
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۹
تصاویر|
در حالی که اربعین گذشته بخش قابل توجهی از حرم حضرت عباس علیه السلام بسته بود، سرداب باب القبله با مساحت ۳۰ هزار مترمربع برای افزایش فضای زیارتی در حرم سقای دشت کربلا ساخته می‌شود.

عقیق: «بزرگترین سرداب در حرم حضرت عباس علیه السلام ساخته می‌شود.» این را رئیس بخش پروژه‌های مهندسی حرم‌ حضرت عباس (ع) ضیاء الصائغ می‌گوید.

سرداب القبله به عنوان بزرگترین سرداب حرم عباسی برای افزایش ظرفیت فضای زیارتی در حال ساخت است. مهندس ناظر این طرح سلام سعدون می‌گوید که «این سرداب با مساحت ۳۰ هزار مترمربع ساخته می‌شود.» در حالی که مساحت همه سرداب‌های حرم حدود ۴ هزار مترمربع است. یعنی با افتتاح سرداب القبله، مساحت سرداب‌ها حدود ۸۰۰ درصد افزایش می‌یابد.
فضای زیارتی حرم حضرت عباس(ع) افزایش می‌یابد
سال 97 احداث سرداب القبله در حرم امام حسین علیه السلام کلید خورد که این سرداب در بخش جنوبی صحن شریف از باب الزینبیه تا باب الرجا در حال ساخت است و فضای میان دو سرداب الرأس و الحائر نیز به سرداب جدید اضافه شده است.
فضای زیارتی حرم حضرت عباس(ع) افزایش می‌یابد
سرداب باب القبله برای کاهش تراکم جمعیت در حرم عباسی پیش‌بینی شده است. در اربعین گذشته بخش قابل توجهی از فضای زیارتی این مکان مقدس بسته بود. قرار است سرداب القبله با ظرفیتی بالغ بر ۱۲۰ هزار نفر در بازه زمانی ۳ سال ساخته و در ایام مناسبتی در اختیار زائران قرار گیرد.
فضای زیارتی حرم حضرت عباس(ع) افزایش می‌یابد

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین