عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۹۳۱۶
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۵
فیلم|
محمد نبوی مداح سرشناس اهل قزوین این روزها همزمان با اجرای طرح ملی زندگی با آیه‌ها، مناجات‌های ماه رمضان خود را متناسب با آیات قرآن می‌خواند.

عقیق: همزمان با ماه مبارک رمضان، طرح ملی «مسطورا» با هدف ترویج گفتمان «زندگی با آیه‌ها»، در راستای اقامه جهاد تبیین قرآنی و گفتمان‌سازی و تبدیل مفاهیم منتخب قرآنی به مسلمات فکری و رایج‌ترین افکار مشترک بین همه اقشار جامعه و حفظ آیات کلیدی کتاب خدا از سوی خادمان و دغدغه‌مندان قرآنی آغاز به کار کرده است.طرح ملی «مسطورا» ذیل پویش «زندگی با آیه‌ها»؛ حلقه وصل همه فعالیت‌های قرآنی در ماه مبارک رمضان است. در این طرح ۱۵۰ آیه قرآن انتخاب شده است و بناست در طول ۵ سال توسط مردم حفظ شود. برای ماه رمضان امسال به عنوان سال اول، ۳۰ آیه انتخاب شده است.یکی از اقدامات صورت گرفته در این طرح، پژوهشی است که توسط سازمان هیأت و تشکل‌های دینی رخ داد و مناجات‌های مرتبط با آیات را شناسایی و در اختیار مداحان قرار داده است.محمد نبوی مداح سرشناس اهل قزوین، این رونزها مناجات‌خوانی‌های رمضانی خود را متناسب با این آیات کرده است.او شب سوم ماه مبارک رمضان در هیأت مصباح الحسین(ع) که در آستان مقدس امامزاده آمنه خاتون(س) قزوین برگزار می‌شود، براساس آیه سوره مبارکه بقره مناجات خواند.

تعداد بازدید : 45

او در این شب از ایمان آگاهانه سخن گفت و به این آیه قرآن اشاره کرد. نبوی شب چهارم ماه رمضان در دعای کمیل خود، به سطر چهارم طرح مسطورا با عنوان برتری همیشگی مومنین را محور قرار داد و به این آیه ولَا تَهِنُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَنْتُمُ الْأَعْلَوْنَ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِينَ (۱۳۹)آل عمران اشاره کرد.

تعداد بازدید : 15

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین