عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۹۱۶۶
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۹
آیت الله جوادی آملی:
آیت‌الله جوادی آملی گفت: هرچند شناخت حقیقت پیامبران و امامان برای همه میسور نیست، اما همگان باید متوجه شناخت امام زمان باشند چرا که طبق حدیث پیامبر گرامی اسلام (ص) که فرمودند: «من مات و لم یعرف امام زمانه، مات میتة جاهلیة».

عقیق: همزمان با سالروز ولادت حضرت بقیة الله الاعظم ارواحنا فداه، آیین عمامه‌گذاری جمعی از طلاب به دست آیت‌الله العظمی جوادی آملی در محل دفتر معظم له برگزار شد.

در این مراسم آیت‌الله جوادی آملی در سخنانی ضمن تبریک ولادت باسعادت حضرت امام زمان (عج) اظهار داشت: بهترین روز برای بشریت، جهان اسلام و شیعیان روز منسوب به امام مهدی (عج) موجود موعود است.

او تصریح کرد: هرچند شناخت حقیقت پیامبران و امامان برای همه میسور نیست، اما همگان باید متوجه شناخت امام زمان باشند چرا که طبق حدیث پیامبر گرامی اسلام (ص) که فرمودند: «من مات و لم یعرف امام زمانه، مات میتة جاهلیة» هر کس امام زمانش را نشناسد، به مرگ جاهلیت مرده است، چرا که اگر با امام زمان همراه باشید، نیک می‌میرید ولی اگر امام زمان را نشناسید، به مرگ جاهلیت خواهید مرد.

استاد درس خارج حوزه علمیه با بیان اینکه مرگ عصاره حیات و زندگی انسان است، اظهار داشت: زندگی وقتی خلاصه می‌شود، می‌شود مرگ؛ لذاست که «اگر بار خار است خود رشته‌ای و گر پرنیان است خود کشته‌ای» بعد از مرگ یا صدر و ساقه انسان را تیغ می‌زنند، چرا که در حیات خود مردم را تیغ زده و اختلاسی و نجومی بوده و یا با پرنیان هست چرا که آبروی خود و جامعه را حفظ کره و پاک زندگی کرده است.

آیت‌الله جوادی آملی خاطرنشان کرد: اینکه در حدیث آمده کسی که امام زمانش را نشناسد به مرگ جاهلیت مرده است، برای این است که امام معصوم، مردم را به قرآن دعوت می‌کند و قرآن نیز جامعه را زنده می‌کند «یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اسْتَجِیبُوا لِلَّهِ وَ لِلرَّسُولِ إِذا دَعاكُمْ لِما یُحْیِیكُمْ» و چون قرآن با امام هماهنگ است و امام زمان جامعه را به قرآن دعوت می‌کند، پس امام زمان نیز جامعه را زنده می‌کند و حیات می‌بخشد.

مفسر قرآن کریم با بیان اینکه وظیفه حوزه این است که انسان‌های طیب و طاهر تربیت کند، ​​​​​​​اظهار داشت: حیات قرآنی دارای دو اصل انگیزه و اندیشه است، کار حوزه و دانشگاه، اندیشه و علم و استدلال است ولی اندیشه به تنهایی کار جامعه را حل نمی‌کند، بلکه انگیزه می‌خواهد که انسان پاک باشد، «فِیهِ رِجَالٌ یُحِبُّونَ أَنْ یَتَطَهَّرُوا» پس همگان و خصوصاً طلاب، دو وظیفه دارند یکی اندیشه که به دنبال بحث و درس و علم بروند و یکی هم انگیزه داشتن که پاک بوده و پاک زندگی کنند.

آیت‌الله جوادی آملی در پایان یادآوری کرد: امام مهدی (عج) موجود موعود همه ما را به حیات طیب عقلانی دعوت می‌کند و باید با ارتباط تنگاتنگ با آن امام معصوم ما نیز پاک و طیب و طاهر شویم تا جامعه نیز طیب و طاهر شود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین