عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۹۱۰۹
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۴
مرحوم احمد شمشیری، قصیده‌خوان و مداح قدیمی کشورمان، هنگامی که در مسیر بازگشت از اصفهان، پاکت مداحی‌اش را باز کرد، با صحنه عجیبی مواجه شد.

عقیق:احمد شمشیری، ۵ مرداد ۱۳۷۰ یعنی نزدیک به ۳۳ سال قبل از دنیا رفته است. او در مجالس باشکوهی مداحی می‌کرد و گفته می‌شود که شمشیری هزاران تک‌بیت حفظ بوده است.این مداح سرشناس، هیچ وقت قبول نکرد استاد دیگری باشد و هرچه افراد از او آموخته‌اند، دریافت مستقیم از منبر و مداحی یا نوارهای کاست او بوده است.

احمد شمشیری، سال‌ها قبل مثل همیشه به شهر اصفهان دعوت شد و آن‌جا یک دهه منبر رفت. مجلس پرهزینه‌ای نبود. یک حسینیه ساده که فقط یک وعده مردم را پذیرایی کرده بود.به او هنگام بازگشت، یک پاکت دادند که شمشیری به رسم مداحان قدیم، باز نکرد تا ببیند چه مبلغی به او داده‌اند.
 
او در مسیر بازگشت تهران، پاکت لاغر صله مداحی‌اش را از جیب در آورد تا ببیند بانی یا همان صاحب مجلس چقدر به زحمت افتاده است. پاکت را که باز کرد، داخل آن پولی نبود. صاحب مجلس روی یک مقوا نوشته بود: «اجر شما با اباالفضل العباس علیه‌السلام!»نه او به اصفهان برگشت و نه دیگر به صاحب مجلس زنگ زد.
وقتی دیگران به او گفتند: «احمد شمشیری را دعوت کرده‌اند و پولی به او نداده‌اند» گفت: «خیلی پاکت چاق و چله‌ای بود!»

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
0
0
سلام علیکم خاطره دیگری از این مداح با صفا دارم ک رفیق نزدیکش برام نقل کرد که ایشان پاکت خودش را در پایان یک دهه منبر که رفته بود تقدیم کرد به یک مداحی که پیر شده بود و دیگه صدایی نداشت و لذا جایی دعوتش نمیکردن . مرقد شریف این ذاکر دوست داشتنی در جوار حرم حضرت شیخ صدوق میباشد .
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین