عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۸۹۳۲
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۵
حجت الاسلام ایمانی پور:
رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در اختتامیه جایزه جهانی اربعین گفت: مردم جهان در حال بیداری انسانی هستند. همه نسبت به جریان اشغالگر سؤال مطرح می کنند که این اشغال هفتاد ساله چه معنایی دارد. تمام مردم دنیا می گویند حکومت را باید دست مقاومت داد.

عقیق: حجت الاسلام ایمانی پور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در اختتامیه نهمین جایزه بزرگ اربعین که در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در حال برگزاری است، گفت: پیام اصلی اربعین، جهاد تبیین است. آنچه در اربعین پیش از همه رخ می نمود، جنگ شناختی بود. در صحرای کربلا کسانی که حضرت سید الشهدا و فرزندان و اصحاب ایشان را به شهادت رساندند، به حسب ظاهر کافر نبودند بلکه اهل نماز و تهجد بودند. برخی به قصد قربت آمده بودند. دلیلش چیست؟ ابزار همیشگی زر و زور و تزویر متأسفانه دست به دست دادند و صحنه ای را آفریدند که حق جای خود را به باطل و باطل جای خود را به حق داد. در جنگ شناختی، روایت صحیح مهم است. این روزها تجربه جنگ شناختی را داشتیم. در جریان اغتشاشات دیدید که جای حق و باطل عوض شد.

وی افزود: امروزه در نبرد غزه، متأسفانه جریان مظلوم را جریان تروریسم معرفی می کنند و رسانه های غربی تلاش می کنند جای حق و باطل را عوض کنند. اما همان طور که در ماجرای کربلا این اتفاق نیفتاد، در ماجرای غزه نیز اتفاق نخواهد افتاد. امروز علی رغم تمام مظلومیت هایی که در ماجرای غزه در جریان است، شما می بینید که مردم جهان در حال بیداری انسانی هستند. همه نسبت به جریان اشغالگر سؤال مطرح می کنند که این اشغال هفتاد ساله چه معنایی دارد. امروز تمام مردم دنیا می گوید حکومت را باید دست مقاومت داد و مقاومت جریان شناخته شده ای است. امروز ماجرای رویایی ایران با صهیونیست ها موجه جلوه داده شده است. در کنار این سختی هایی که هم در ماجرای عاشورا و جریانات مشابهش دیده ایم، پیروزی جریان حق، عنصر مشترک آنها بوده است.

ایمانی پور ادامه داد: اگر امام خمینی (ره) در جریان جنگ تحمیلی می فرماید جنگ نعمت است، منظور ایشان تخریب ها و شدائد نیست بلکه منظور این است که جریان حق از دل جریان باطل مشخص شد. امروز اگر مسئله مقاومت در سطح جهان پذیرفته شده است، همگی به خاطر جریان مقاومت و مظلومیتی است که در طی این ماجراها اتفاق می افتد. آنچه امروز در غزه اتفاق می افتد، گستره اربعین و عاشوراست. آنچه در نبرد غزه است، بازخوانی روایت مظلوم و ظالم و روایت حق و باطل است.

وی درباره دستاوردهای نبرد غزه گفت: اولین نکته این است که اذهان جهانی برای تغییر نظام بین الملل آماده شده است. اکنون اگر از ناتوانی لیبرال دموکراتی سخن بگوییم، پذیرفته شده است. امروز همه می فهمند هژمونی غربی و رسانه های آنان بازگوی حقیقت نیستند.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ابطال شکست ناپذیری اسرائیل را از دیگر دستاوردهای نبرد غزه برشمرده و گفت: آنها سالها تبلیغ می کردند اسرائیل شکست ناپذیر است، اما امروز در برابر جمعی از شبهه نظامیان قدرت رویایی ندارند. آنچه در نبرد غزه می بینیم نبرد نیست و نیاز به پیچیدگی نظامی ندارد. آنها به دستاوردهای پیش بینی شده خود نرسیدند. امروز شاهد مهاجرت معکوس صهیونیست ها از کشور اشغالی به سرزمین های دیگر هستیم.

ایمانی پور یکی دیگر از دستاوردهای مهم غزه را ایجاد تقریب در جهان اسلام بر شمرد و گفت: شما در یمنِ قهرمان دیدید چه اتفاقی افتاد. یا جریاناتی که حسب ظاهر وابسته به اهل سنت بودند، با جریان شیعی تقریب برقرار کردند. همه فهمیدند ایران اسلامی در رأی خود ثبات دارد و او مدافع مظلومین عالم از هر دین و آیینی است.

وی افزود: دستاورد دیگر نبرد غزه این است که جریان سازش امروز به حاشیه رفته است. جایزه جهانی اربعین بهانه ای برای بازگویی و بازخوانی گفتمان مقاومت است. امروز اربعین جلوه ای برای نمایش سبک زندگی اسلامی شده است. اگر بخواهیم از سبک زندگی اسلامی سخن بگوییم، جلوه آن را در اربعین می گوییم.

در پایان این مراسم ضمن رونمایی از پوستر دهمین جایزه جهانی اربعین، از برگزیدگان این دوره از جشنواره تقدیر کردند.

امام حسین (ع) , اربعین ,امام حسین (ع) , اربعین ,امام حسین (ع) , اربعین ,


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین