عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۸۸۹۳
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۵
سرلشکر باقری:
رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: شعر و ادبیات به عنوان هنری اثرگذار، توانسته با بسیج مردم در دفاع مقدس و پس از آن در توصیف و شرح رشادت‌ها و شهادت‌ها، تبیین و چرایی دفاع مقدس و دفاع از حریم آل‌الله، بروز و ظهوری شایسته داشته باشد.

عقیق: محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در پیامی به بیست‌وپنجمین کنگره ملی شعر دفاع مقدس و مقاومت، ادبیات و شعر را عاملی برای تهییج و بیسج مردم و حماسه‌آفرینی در دفاع مقدس و سال‌های پس از آن شد.

متن پیام به شرح زیر است.

رهبر معظم انقلاب فرمودند: «یکی از معجزات عالم خلقت همین پدیده‌ شعر است، زیبایی در شعر است.» 

با درود و صلوات بر حضرت محمد و آل محمد صلوات الله علیه و آله واهداء سلام؛  

در فرهنگ غنی و اصیل ایرانیان آزادگی، ایثار و خودباوری نماد و نمود بارزی دارد. در این میان شعر دفاع مقدس نیز که الهام گرفته از حماسه عاشورای حسینی علیه‌السلام و میراث قرون متمادی در فرهنگ ماست، همچون خورشید در ادبیات ایرانیان می‌درخشد.  

به واقع آزادگی و ارجمندی انسان جزو ارزش‌های دینی و ملی هر ایرانی است و هرگاه سرزمین و ارزش‌های دینی ما در معرض شبیخون و خطر قرار گرفته، فرزندان غیرتمند این خطه که تربیت یافتگان مکتب حسینی و پرورش یافته فرهنگ ایرانی، اسلامی بوده‌اند، به پا خواسته و با دل و جان و اعتقاد قلبی حماسه‌هایی آفریده‌اند که تاریخ کمتر به چشم دیده است.

ادبیات و به ویژه شعر که به فرمایش مقام معظم رهبری، سرمایه و ثروت ملی است، به عنوان هنری اثرگذار، توانسته با تهییج و بسیج مردم در طول سالیان دفاع مقدس و پس از آن در توصیف و شرح رشادت‌ها و شهادت‌ها، تبیین و چرایی دفاع مقدس و دفاع از حریم آل الله، بروز و ظهوری شایسته داشته باشد.  

اما در این روزهای پر فراز و نشیب و در گام دوم انقلاب اسلامی، رسالت صاحبان اندیشه و ذوق و قلم به ویژه شاعران خوش قریحه، تبیین شرایطی است که در آن جهان سلطه و زیادت خواه، با تکیه بر نبرد ترکیبی و ابزار رسانه‌های نوین، به جنگی تمام عیار با محور مقاومت و در رأس آن مردم خداجوی ایران، برخاسته و از سویی با جنایات بی حد و حصر خود، مردم مظلوم فلسطین، خاصه غزه را به خاک و خون کشیده است.  

اینک این جوانان فهیم و غیور ایرانی هستند که وظیفه دارند از سرمایه هویت ملی و مبانی اعتقادی کشور، با همه وجود و همت خود دفاع کنند و انتظار می‌رود مسئولان با میدان دادن به جوانان دلسوز و علاقه‌مند به پیشرفت و تعالی کشور، در حوزه‌های مختلف، به ویژه در حوزه ادبیات، باعث شکوفایی و کشف استعدادهای نهفته و تعالی فرهنگ و هنر باشند. 

در پایان توفیق بیش از پیش شاعران گرانمایه و سایر دست اندکاران این کنگره عظیم را در خدمت به ترویج و تبیین فرهنگ ایثار و شهادت و آرمان‌های انسان ساز مکتب امام خمینی(ره) و حرکت در مسیر تحقق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی را از خداوند رحمان و حکیم خواستارم.  

رئیس ستادکل نیروهای مسلح  
سرلشکر پاسدار محمد باقری»


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین