عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۸۷۸
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۳:۰۰
به مناسبت هفته دفاع مقدس، 500 ساعت برنامه با هدف بیان ناگفته ‌های دوران جنگ تحمیلی از شبکه ‌های مختلف سیما به نمایش در می‌آید.
عقیق: علی طلوعی مسئول شورای هماهنگی برنامه‌‌های دفاع مقدس سیما در نشستی خبری گفت: برای نخستین بار به برخی نادیده‌‌ها و ناشنیده‌های دوران جنگ تحمیلی پرداخته و در حدبضاعت رسانه ملی به شبهات و مسائل مربوط به دفاع مقدس می‌پردازد.
 
وی افزود: در هفته دفاع مقدس حدود 30هزار دقیقه بالغ بر 500 ساعت برنامه از شبکه ‌های مختلف سیما پخش خواهد شد که 78 درصد این برنامه ‌ها تولیدی و تنها 22 درصد آن ‌ها تأمینی است.
 
وی تأکید کرد: شبکه ‌های سیما موظف به کیفی سازی تصاویر مرتبط با دفاع مقدس شده‌اند و مخاطبان سیما امسال تصاویر زیبایی را از دوران جنگ تحمیلی مشاهده خواهند نمود.
 
مسئول شورای هماهنگی برنامه‌‌های دفاع مقدس سیما از آغاز ویژه برنامه ‌های دفاع مقدسی سیما همزمان با شب ولادت امام رضا(ع) خبر داد و از حضور 44 مستند، 16 فیلم سینمایی، 10 سریال و چهار انیمیشن سینمایی در جدول پخش شبکه‌‌ها خبر داد. 

طلوعی در ادامه ویژه برنامه ‌های دفاع مقدسی سیما را به این شرح معرفی کرد: برنامه ‌های «دیروز، امروز، فردا» و« شناسنامه» با حضور سرداران و فرماندهان دفاع مقدس،جشنواره فیلم‌‌های سینمایی شبکه یک سیما از 30 شهریور تا ششم، دو برنامه «کارنامه» و «چکامه» با هدف پرداختن به ادبیات و هنر دفاع مقدس به ترتیب از شبکه‌‌های چهار و جام‌جم، «سکوی آسمانی» درباره ورزشکاران شهید از شبکه ورزش، پرداختن به اولین ‌های دفاع مقدس در مجموعه مستند «اولین ها»، خاطرات بازیگران از حضور در فیلم‌های دفاع مقدسی در میان برنامه «حس مشترک» در شبکه نمایش، مجموعه مستند‌های «سراج»، «نورالدین پسر ایران» و «سنگر تدارکات» از شبکه یک، بازسازی عملیات‌‌ها در برنامه «حماسه پروانه ها» از شبکه تهران، انیمیشن ‌های دفاع مقدسی در شبکه پویا، برنامه ‌های «اردیبهشت» شبکه چهار و «خانه محبت» شبکه قرآن با محوریت زنان و دفاع مقدس و ...
 
وی همچنین از انتشار فراخوان دو جشنواره «عکس دفاع مقدس» و «وبلاگ‌نویسی دفاع مقدس» از سوی سیما خبر داد.


منبع: رجا نیوز
212009

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین