عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۸۷۶۹
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۳
حجت الاسلام شهریاری در نشست خبری عنوان کرد؛
دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی گفت:همایش بین المللی طوفان الاقصی و بیداری های وجدان های بشری با حضور رییس جمهور برگزار خواهد شد.

عقیق: نشست خبری همایش بین المللی طوفان الاقصی و بیداری وجدان‌های بشری با حضور حجت الاسلام حمید شهریاری دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی صبح دیروز ۲۰ دی ماه در موزه شهدا برگزار شد.

حجت الاسلام شهریاری گفت: ما در حال حاضر شاهد یک نظم نوین جهانی هستیم و شاخص آن آگاهی توده‌های جامعه بشری از این نظم است.

وی ادامه داد: آنچه امروز شاهدیم علیرغم بیش از صد سال فعالیت رسانه‌های استکباری پیدا کردن راه حقیقت توسط توده‌های مردم و تشخیص دروغ و حقیقت است. این افراد بنا بر ارزشهای اخلاقی در میدان حضور پیدا کرده اند.

دبیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به اینکه حضور توده‌ها در میدان مهمترین خصیصه نظم نوین جهانی است، افزود: اینکه در منطقه ما غده سرطانی را کمک کردند تا بتوانند به واسطه غده سرطانی در منطقه خود را موجه جلوه دهند برای همه آشکار شده است.

وی با اشاره به شهادت خبرنگاران در جنگ اخیر غزه گفت: در این منطقه صدها خبرنگار شهید شدند و با شهادت آنها تمام مردم جهان فهمیدند که عده‌ای می‌خواهند حقیقت را بپوشانند و مانع مخابره شدن ارزشهای اخلاقی شوند. شهادت این تعداد خبرنگار خود به تنهایی یکی از مؤلفه‌های آگاهی جهانی در صحنه‌ی میدان است.

وی به بیان اینکه شهادت کودکان و زنان و انسان‌های بی پناه و غیر نظامی در گستره ده‌ها هزار نفر بسیار جنایت هولناکی است، اظهار داشت: هر قطره که به زمین ریخته می‌شود استکبار جهانی را به نابودی نزدیک می‌کند.با توجه به حضور جهانی ملل مختلف در صحنه و اثر بخشی حضور خبرنگاران در عرصه غزه و رسانه‌های منفرد موجب شده شاهد کلید خوردن نظم نوین جهانی باشیم. کلید خوردن عملی که با انقلاب اسلامی رقم خورد.با ایجاد مقاومت در سوریه، لبنان، یمن و غزه شاهد یکپارچه شدن مقاومت اسلامی هستیم.

حجت الاسلام شهریاری بیان کرد: خداوند وعده وراثت زمین را به نیکوکاران داده است و ما امروز شاهد تحقق چنین وعده‌ای هستیم. در این پیچ تاریخی و قله صعود مستضعفان، علمای اسلام وظیفه خود دانستند با برگزاری همایش طوفان الاقصی پیامی را از سوی نخبگان و علمای و مفتیان و مجتهدان و مراجع جهان اسلام به مردم مستضعف جهان مخابره کنند.

وی ادامه داد: نخبگان مانند مردم در صحنه حاضر هستند. ما امروز شاهد این هستیم که علاوه بر توده مردم که در صحنه تظاهرات خیابانی در اروپا و آمریکا و آسیا حاضر شدند مشت محکم آنها و فریادشان علیه رژیم غاصب به آسمان است و علمای اسلام با جهاد تبیین احساس وظیفه کردند تا در کنار توده مردم این جنایات را محکوم کنند.

شاهد یکپارچه شدن مقاومت اسلامی هستیم

حجت الاسلام شهریاری افزود: امروز صدای جهانی بلند است. صدای علما در کنفرانس وحدت بلند بود و وبینارهای متعددی که در سراسر جهان در حال تحقق است به گوش می‌رسد. همچنین علاوه بر کنفرانسی که در ۲۴ دی ماه مصادف با دوم رجب برگزار خواهیم کرد در کشورهای مختلف علمای کشورهای مختلفی مانند ترکیه، تونس، موریتانی ظرفیت‌های خود را پای کار آورده اند. بر همین اساس در کشورهای جهان شاهد همایش‌های علمایی و نخبگانی برای تبیین مقاومت و اصول خواهیم بود.

دبیر مجمع جهانی تقریب مذاهب تاکید کرد: آنچه که بر مردم و دولت‌های اسلامی الزام آور است قطع ارتباطات سیاسی با رژیم صهیونیستی و تحریم کالاهای این رژیم است.وحشی‌گری غرب در سرزمین‌های غزه خودش رابه نمایش گذاشته است و طلیعه‌های آتش را نشان می‌دهد. ما به دنبال تاکید توقف بدون شرط جنگ هستیم. هشدار می‌دهیم به کسانی که به جنگ افروزی اقدام کنند میگوییم به جنگ جهانی منجر نشود.تنها راه خروج از این فتنه و مصیبت بزرگ در منطقه توقف کامل جنگ است.امیدواریم مردم آزاده جهان در صحنه حضور داشته باشند.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی درباره کنفرانس مذکور گفت: در این کنفرانس با حضور بیش از صد عالم و نخبه جهان اسلام به دنبال تبیین طوفان‌الاقصی هستیم و در این راستا مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی کتبی را به چاپ رسانده و در ظرف دو سه ماه گذشته بیش از دویست گفت‌وگو با علمای جهان اسلام انجام شده است.

شهریاری گفت: در کنفرانس روز یکشنبه که در هتل استقلال برگزار می‌شود رئیس جمهور سخنران اصلی مراسم خواهد کرد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین