عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۸۶۷۱
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۷
در نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت اعلام شد که تاکنون حدود ۱۵۰ هزار نفر برای اعزام به عمره اعلام آمادگی کرده‌اند.

عقیق: سیدعباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت در نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت با بیان اینکه تاکنون برای ۴۰ هزار نفر ظرفیت در کاروان‌های عمره ایجاد شده و باقیمانده ظرفیت امسال نیز به تدریج تکمیل خواهد شد، گفت: تاکنون حدود ۱۵۰ هزار نفر برای اعزام به عمره اعلام آمادگی کرده‌اند.

غلامرضا رضایی معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت نیز با اشاره به اینکه ظرفیت پرشده پروازهای نخست به مرز ۹۹ درصد رسیده است، اظهار داشت: آمار و ارقام بیانگر آن است که مشکل خاصی درخصوص ارتباط سیستمی بین ایران و عربستان وجود ندارد.

وی با بیان اینکه درخصوص پروازها باید ضمن ارتباط بیشتر دستگاه‌ها و شرکت‌های حمل و نقل هوایی ایرانی و عربستانی، روند کار کامل و برنامه پروازی تأیید شود، گزارشی از بررسی چالش‌های عملیات اجرایی حج تمتع ۱۴۰۲ و راهکارهای برون رفت از چالش‌ها ارائه داد و گفت: آسیب‌شناسی حج گذشته در حین عملیات در ۱۳ گروه آغاز و جلسات متعددی در حوزه‌های ستادی و استان‌ها برگزار شد.

سرپرست حجاج ایرانی نیز با تأکید بر اینکه وظیفه بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت خدمتگزاری به زائر است، تصریح کرد: در همه حوزه‌ها جوانب مختلف باید بررسی شود و در خصوص اعزام عوامل دقت لازم صورت گیرد تا حق زائر ضایع نشود.

وی با اشاره به اینکه با اقدامات و تلاش صورت گرفته در حج گذشته تعداد عوامل کاهش یافت، تاکید کرد: درخصوص کاهش تعداد کادر و عوامل باید از طریق کارسنجی عمل  و به استفاده از کارگزاران چند پیشه توجه شود.

حجت‌الاسلام نواب افزود: در حج گذشته نسبت زائر به عامل به بیشترین رقم رسید، ولی با این حال همچنان باید تلاش شود تا با حفظ کیفیت، نیروهای اعزامی کاهش یابند تا زائران بیشتری که سال‌هاست در صف انتظار قرار دارند، مشرف شوند.

وی با اشاره به آغاز پروازهای زائران عمره گزار در ۱۳ دی‌ماه و آغاز عملیات ثبت‌نام از زائران حج تمتع ابراز امیدواری کرد که با فعالیت بیشتر بخش‌ها و مدیریت‌های مختلف، این دو عملیات بهتر از گذشته انجام و افتخار دیگری بر افتخارات خادمان زائران در حج و زیارت افزوده شود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین