عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۸۶۳۷
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۵
پناهیان در اختتامیه اجلاسیه بین‌المللی بانوان پیشرو در تمدن فاطمی:
حجت الاسلام و المسلمین پناهیان گفت: برای تبلیغ دین باید روی وجوه مشترکات تمرکز کنیم، وقتی می‌خواهیم حضرت زهرا(س) را برای مردم جهان معرفی کنیم باید ایشان را با تعابیری معرفی کنیم که قابل ترجمه برای همه دنیا باشد.

عقیق: حجت‌الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان، در آیین اختتامیه اجلاسیه بین‌المللی بانوان پیشرو در تمدن فاطمی که عصر امروز شنبه ۹ دی به همت معاونت امور  بین‌الملل آستان قدس رضوی در محل سالن همایش‌ها و نمایشگاه های آستان قدس رضوی برگزار شد،  ابراز کرد: در طول تاریخ تشیع روش هایی برای آموزش دین وجود داشت که امروز این روش ها باید تفاوت کند.

وی ابراز کرد: ما دورانی دنبال حفظ عقاید و دیانت و معرفت دینی فرزندان خودمان بودیم و روش های تربیتی دینی بیشتر قلعه وار بود، در این روش شاخصه‌های مهم این بوده که ما دین عقیدتی داشتیم و بر محور عقاید دین خود را معرفی می کردیم .

این خطیب حرم رضوی تصریح کرد: برای تبلیغ دین باید روی وجوه مشترکات تمرکز کنیم، وقتی می‌خواهیم حضرت زهرا(س) را برای مردم جهان معرفی کنیم باید ایشان را با تعابیری معرفی کنیم که قابل ترجمه برای همه دنیا باشد.

وی خاطر نشان کرد: به اعتقاد شهید صدر باید نگاه اجتماعی به دین داشت ،در زمان پیامبر(ص) مردم جان خود را برای عقاید رسول اکرم فدا نکردند بلکه آثار اجتماعی رفتار پیامبر(ص) را مشاهده کردند و جان خود را نثار کردند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه بعثت پیامبر(ص) آغاز حرکت اجتماعی بود، گفت: مسئولیت اجتماعی را باید به عنوان شاخص اصلی تلقی کنیم.
حضرت زهرا(س) تمام دارایی ها رو عظمت روحی خود را صرف  مسئولیت اجتماعی کردند و یک لحظه خود را از خلق جدا نکردند.

وی ادامه داد: عبادت حضرت فاطمه زهرا(س)  نیز صرف مسئولیت اجتماعی شد. زیرا اخلاق و عبادت بدون مسئولیت اجتماعی مکر است و  در واقع بشر بدون احساس مسئولیت، میدان را به طواغیت واگذار کرده است.

این خطیب حرم رضوی  با بیان اینکه مسئولیت اجتماعی قابل تحقق نیست مگر در جامعه ایثار و فداکاری رواج یابد، گفت: با توجه به اینکه تمدن عظیم نوین اسلامی در این اجلاسیه مورد توجه است پایه اصلی تمدن اسلامی مسئولیت اجتماعی است.

وی بیان کرد: آزادی شعار خوبی است اما آزادی ملت ها مهمتر است و باید این مهم را مورد توجه قرار داد.بانوان جامعه اگر برای حقی قیام کنند قطعا آن حق گرفته خواهد شد. از همین‌ رو باید بانوان مسئولیت اجتماعی را به فرزندان و همسران خود یادآوری کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین پناهیان خاطر نشان کرد: اگر بخواهیم نگاه خود را منسجم کنیم مسئولیت اجتماعی می گوید نقش زنان در  تحقق تمدن اسلامی بیشتر از مردان است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین