عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۸۵۳
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۹
همزمان با تعطيلات رسمی آلمان در تاريخ 11 مهرماه به مناسبت اتحاد آلمان شرقی و غربی، مسجد امام علی(ع) هامبورگ همگام با ساير مراكز اسلامی اين كشور، درهای خود را به روی غيرمسلمانان می‌گشايد.

عقیق: مراسم استقبال از جامعه غيرمسلمان آلمان از ساعت 10 تا 18 به وقت محلی در مسجد امام علی(ع) در مركز اسلامی هامبورگ برگزار خواهد شد.


معرفی فعاليت‌های مركز اسلامی و مسجد امام علی(ع)، برگزاری نمايشگاه عكس‌های تاريخی مركز اسلامی هامبورگ، برگزاری نمايشگاه عكس‌های مراسم جشن پنجاهمين سالگرد مركز، برگزاری نمايشگاه صنايع و هنرهای دستی اسلامی، برگزاری نمايشگاه خوشنويسی اسلامی و برگزاری نمايشگاه كتاب به زبان آلمانی از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده برای روز درهای باز مسجد امام علی(ع) در هامبورگ است.

همچنين پخش فيلم مستند «7 روز با مسلمانان»، اجرای موسيقی اسلامی و برنامه‌های متنوع برای كودكان از ديگر بخش‌هايی است كه در اين برنامه در نظر گرفته شده است.

روز سوم ماه اكتبر سالروز اتحاد آلمان شرقی و غربی و يك روز تعطيل رسمی در آلمان است. در سال 1997 ميلادی با پيشنهاد شورای عالی مسلمانان آلمان اين روز «روز درهای باز مساجد» نامگذاری شد.

در اين روز مسلمانان آلمان كه تعداد آنان بيش از شش ميليون نفر تخمين زده می‌شود، تلاش می‌كنند تا اصول و ارزش‌های والای اسلامی را به مردم و جامعه آلمان معرفی نمايند.


منبع: ایکنا

212009


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین