عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۸۵۰۹
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۵
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور:
حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری گفت: اگر می‌خواهیم مراسم اعتکاف در کشور بیشتر گسترش و توسعه یابد، باید از طریق ائمه جماعات اتفاق بیوفتد و ائمه جماعات رکن و محور برگزاری اعتکاف در مساجد باشند.

عقیق: حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج علی‌اکبری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، در هشتمین همایش هم‌اندیشی راهبری اعتکاف سراسر کشور در مسجد گوهرشاد حرم مطهر رضوی اظهار داشت: اعتکاف یک هدیه آسمانی و عطیه عرشی است که نشانه عنایت الهی و لطف خدای متعال به بندگان خودش است.

وی نگاهی عادی به مراسم اعتکاف را کفران نعمت خواند و اضافه کرد: بایستی نگاه خودمان به اعتکاف را تغییر دهیم، زیرا عنایت خدای متعال و حضرت حجت(عج) برای انقلاب اسلامی و حرکت ایمانی در سطح جهان است که از این رهگذر نیروسازی و جریان‌سازی رخ می‌دهد.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه به نیروسازی و جریان‌سازی به صورت همزمان نیاز داریم، اظهار کرد: جریان‌سازی معنویت و اخلاق به شکل ناب توحیدی و نیروسازی تا پایه‌های معنوی جوانان استوار شود و شهد زیست خدایی و مع الله را تجربه کنند.

وی با بیان اینکه از ظرفیت اعتکاف برای ساخت انسان مومن صالح تراز انقلاب اسلامی می‌توان استفاده کرد، یادآور شد: مراسم اعتکاف را بایستی غنیمت شمرد و باید برنامه‌های آن به‌گونه‌ای دنبال شود که منجر به جریان‌سازی معنوی و اخلاق در جامعه شود.

حجت الاسلام و المسلمین حاج علی‌اکبری اعتکاف را هدیه خاص الهی برای انقلاب اسلامی و نسل جوان دانست و ادامه داد: ائمه جمعه و جماعات نگاه ویژه‌ای به مراسم اعتکاف داشته باشند و با عشق و علاقه به عنوان یک فرصت بسیار مغتنم به اعتکاف نگاه کرده و در این زمینه تلاش جدی کنند، در این صورت تحولی بزرگ در برپایی مراسمات اعتکاف سراسر کشور را شاهد خواهیم بود.

وی ابراز کرد: اعتکاف‌های دانشجویی بسیار فوق‌العاده و معنوی است، شور و اشتیاق جوانان برای حضور در اعتکاف حقیقتاً مثال زدنی است و ما در سال گذشته به چشم شاهد این صحنه‌ها بودیم.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به اعتکاف دانش‌آموزی گفت: حضور پررنگ دانش‌آموزان در مراسم اعتکاف، یک پدیده‌ای جدید و فوق‌العاده است و ضرورت دارد دست‌اندرکاران برگزاری مراسم اعتکاف به شکل خاص به اعتکاف دانش‌آموزی بپردازند و این موضوع به صورت جدی برجسته شود.

وی تأکید کرد: به بخش اعتکاف دانش‌آموزی باید توجه جدی کرد و در زمینه حضور دانش‌آموزان در اعتکاف تسهیلات لازم پیش‌بینی و فراهم شود.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی‌اکبری فراهم سازی زمینه‌ها و شرایط حضور پررنگ دانش‌آموزان در اعتکاف را امری ضروری دانست و اظهار کرد: نیاز است تا کارگروه ویژه و مجربی برای این موضوع تشکیل شود و موضوعات و مباحث مرتبط با اعتکاف دانش‌آموزی بررسی شود، اعتکاف دانش‌آموزی متفاوت از اعتکاف‌های عمومی است و باید به صورت خاص برای دانش‌آموزان برگزار شود تا اثر بخش‌تر باشد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری رکن مسجد را امام جماعت آن مسجد می‌دانند، بنابراین اعتکاف نیز باید با محوریت امام جماعت برگزار شود، اگر می‌خواهیم مراسم اعتکاف در کشور بیشتر گسترش و توسعه یابد، باید از طریق ائمه جماعات اتفاق بیوفتد و ائمه جماعات رکن و محور برگزاری اعتکاف در مساجد باشند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین