عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۸۲۱۸
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۲
پدر موشکی ایران در یکی از مصاحبه‌های خود می‌گوید: «اگر یاد شهدا در مجموعه‌ای پررنگ باشد، آن مجموعه با شتاب بیشتری به سمت هدایت حرکت می‌کند.»

عقیق: شهید حسن تهرانی‌ مقدم از بنیان‌گذاران اصلی صنایع موشکی جمهوری اسلامی ایران و بنیانگذار توپخانه و صنعت موشکی سپاه در ۸ سال دفاع مقدس بود. او بعد از پایان جنگ وارد تحقیقات و توسعه فعالیت‌های موشکی سپاه پاسداران شد و در سازمان جهاد خودکفایی سپاه به عنوان مسئول سازمان مشغول به کار شد. بعد از اینکه چند موشک در واحد موشکی سپاه با مدیریت حسن طهرانی مقدم و در سکوت رسانه‌ای، ساخته شد، اطرافیانش به او لقب پدر موشکی ایران را دادند. 

شهید طهرانی مقدم در یکی از مصاحبه‌های خود در پاسخ سؤال مصاحبه‌کننده که می‌گوید «آیا یاد شهدا می‌افتید؟» بیان می‌کند: «اگر نیوفتیم که خیلی وضعمون خرابه. ما هم یاد شهدا می‌افتیم هم دست به دامنشون می‌شم هم انشالله توسل می‌کنیم به این شهدا.»

پدر موشکی ایران در ادامه تأکید می‌کند: «ما با شهدا زنده‌ایم تا با شهدا محشور بشیم.»

او ادامه می‌دهد: «اگر ما نسبت به شهدا غریب باشیم، اون ورم حتماً غریبیم. با این‌ها باش تا با این‌ها محشور بشی.»

شهید طهرانی مقدم در پایان این مصاحبه می‌گوید: «ما مدیون این بزرگان و ایثارهای این‌ها هستیم. اگر  یاد شهدا در مجموعه‌ای پررنگ باشه، اون مجموعه با شتاب بیشتری به سمت هدایت، برکت و رحمت خدا حرکت می‌کنه.»

تعداد بازدید : 31

حسن طهرانی مقدم روز ۲۱ آبان‌ماه سال ۱۳۹۰ در حالی که در پادگان امیرالمؤمنین علیه‌السلام شهرستان ملارد برای آزمایش موشکی آماده می‌شد، بر اثر انفجار زاغه مهمات به شهادت رسید.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین