عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۷۸۳۴
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۴
فیلم|
نکته‌ای که در تاریخ وجود دارد، غمی است که با وفات زودهنگام پدر و مادر امام زمان، بر ایشان وارد می‌شود. حضرت، ولی عصر، در فاصله دو روز پدر و مادر خود را از دست داد، نرجس‌خاتون در هفتم و امام حسن عسکری در هشتم ربیع‌الاول سال ۲۶۰ هجری قمری از دنیا رفته‌اند.

عقیق: اشراف بر تاریخ و سیره معصومان یکی از راه‌های افزایش معرفت به حضرات است. تاریخ پدران و مادران گرامی امامان معصوم نه تنها خود راهی برای «امام‌شناسی» است، بلکه ما را در پاسخگویی به شبهات و اشکالاتی که معاندین شیعه نظیر وهابیت و ملحدین یاری می‌رساند. در چندسال اخیر سؤالاتی است که درباب والدین عزیز امام عصر (عج) مطرح می‌شود و شاید بسیاری ازما هم درباب سیره و تاریخ آن دو بزرگوار اطلاعاتی نداشته باشیم. در این راستا نکته جالبی که در تاریخ وجود دارد؛ غم عظیمی است که با وفات زودهنگام پدر و مادر امام زمان، بر ایشان وارد می‌شود. گفتنی است که حضرت ولی‌عصر، در فاصله ۲ روز هم پدر هم مادر خود را از دست داد و طعم یتیمی را در ۵ سالگی چشید. حضرت نرجس‌خاتون در ۷ ربیع و امام حسن عسکری در ۸ ربیع‌الاول از دنیا رفتند.

البته نقل‌هایی هم در تاریخ هست که می‌گوید نرجس‌خاتون در لحظه شهادت امام عسکری علیه‌السلام در کنار آن حضرت بوده است. با این حال، نقل مشهورتر همان است که در این ویدیو از زبان زنده‌یاد حسن رشیدی، نوحه‌خوان و پژوهشگر مستندات تاریخ اهل‌بیت علیهم‌السلام می‌بینید:

تعداد بازدید : 95

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین