عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۷۶۸۵
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۸
مهدی قمی، مسئول قرارگاه سامرا و مدیر موکب «سلام یا مهدی (عج» در شهر سامرا از خدمت‌رسانی این موکب به زائران اربعین حسینی خبر داد.

عقیق: در ایام اربعین ۱۴۰۲ برای دومین سال پیاپی، موکب《سلام یا مهدی (عج)》 قرارگاه سامرا، در جوار حرم شریف عسکریین و به همت شهرداری تهران برپا شد که با توجه به ازدحام و حضور پرشور مسافران اربعین در شهر سامرا، گام موثری در اسکان و پذیرایی از زائران حسینی برداشته شد.
مهدی قمی گفت: اسکان، پذیرایی، مراسم زیارت عاشورا و عزاداری، بسته‌های فرهنگی، کمک در نظافت و پاکسازی فضای اطراف حرم از جمله خدمات این موکب است که با کمک خادمان ایرانی انجام می‌شود.
مدیر قرارگاه سامرا افزود: موکب 《سلام یا مهدی (عج)》 با مساحت حدود ۳۰۰۰ مترمربع و سه خیمه بزرگ اسکان به ظرفیت ۲۰۰۰ نفر با تجهیز ۲۵ دستگاه سرمایشی و ۲۰۰۰ متر موکت و فرش، به همراهی ۱۰  خیمه اسکان خادمان، دو خیمه خدمات پزشکی، خیمه ایستگاه صلواتی با دو دستگاه ۸۵۰ لیتری تولید شربت و ظرفیت توزیع ۳۴۰ هزار لیوان شربت، آب خنک و دمنوش گیاهی و همچنین احداث رخت‌شوی‌خانه، در ایام اربعین ۱۴۰۲، در خدمت زائران اباعبدالله در شهر سامرا جنب مضیف حرم مطهر امامین عسکریین است.

مدیر موکب 《سلام یا مهدی(عج)》اضافه کرد: علاوه بر اقامه نماز جماعت، هرشب بعد از نماز مغرب و عشا، گعده‌های آشنایی با تاریخ شهر سامرا، گفتگو پیرامون شناخت امام زمان (عج)، مراسم زیارت عاشورا و عزاداری نیز در این خیمه برپاست.
قمی از دیگر اقدامات مهم و اصلی این موکب را تولید محتوای رسانه‌ای از این رویداد مهم جهان تشیع اعلام کرد که با هماهنگی تولیت حرم عسکریین و به صورت روزانه آماده و در شبکه‌های مختلف صدا و سیما، فضای مجازی و رسانه‌ها منتشر می‌شود. تهیه و تولید گزارش تصویری، کلیپ و مستند با موضوعات مرتبط به پیاده‌روی اربعین و حضور زائران در سامرا و معرفی بزرگان مدفون در این حرم شریف از دیگر فعالیت‌های رسانه‌ای این موکب است.
لازم به ذکر است علاوه بر اسکان و پذیرایی، بیش از ۷۰ خادم و ۱۰۰ پاکبان در فضای اطراف حرم مطهر مشغول خدمت‌رسانی هستند.
موکب سلام یا مهدی (عج) در شهر سامرا، از پنجم ماه صفر فعالیت خود را آغاز کرده است و تا بیستم صفر میزبان عاشقان حسینی خواهد بود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین