عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۷۶۴۷
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۱
به همت بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج):
همایش ملی مهدویت محور وحدت در مذاهب اسلامی ۲۵ و ۲۶ بهمن ماه با موضوعاتی همچون مهدویت در منابع تفسیری اهل سنت و شیعه و بررسی دیدگاه‌های علمای معاصر اهل سنت برگزار می شود.

عقیق: همایش ملی مهدویت محور وحدت در مذاهب اسلامی در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه ۲۵ و ۲۶ بهمن ماه در محل دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود.

موضوعات این همایش شامل مهدویت در منابع تفسیری اهل سنت و شیعه، بررسی دیدگاه‌های علمای معاصر اهل سنت در موضوع مهدویت و آخرالزمان، جایگاه اندیشه مهدویت و آخرالزمان در ایجاد و تداوم جریان مقاومت و استکبار ستیزی و آینده جهان (سیمای حکومت امام مهدی علیه السلام) در منابع روایی مسلمین است.

معرفی و تحلیل مدعیان مهدویت در میان اهل سنت و شیعه، گزاره‌های مشترک مهدوی میان شیعه و اهل سنت، علائم و نشانه‌های آخر الزمانی از دیدگاه آیات و روایات اهل سنت و شیعه، نگاه تطبیقی به گرایش‌ها و دیدگاه‌های مختلف اهل سنت در خصوص مهدویت، نقد ادله منکرین مهدویت از دیدگاه منابع اسلامی و بررسی نقش اعتقاد به ظهور منجی در آخرالزمان و تأثیر آن بر انسجام امت اسلامی و وحدت مسلمانان از دیگر موضوعات این همایش است.

مقالات ارسالی باید برخوردار از صبغه تحقیقی– تحلیلی، ساختار منطقی، انسجام محتوایی، و مستند و مستدل بوده با قلمی روان و رسا به زبان فارسی نگارش یافته باشند.

مقالات ارسالی نباید قبلاً در نشریات داخلی و یا خارجی و یا به عنوان بخشی از یک کتاب چاپ شده باشند. و نیز همزمان برای چاپ به سایر مجلات علمی و یا همایش‌های دیگر ارسال نشده باشند.

همایش دارای مجوز ISC می‌باشد و در هر یک از محورهای هفتگانه ارائه شده یک اثر به عنوان مقاله برگزیده توسط هیئت داوران انتخاب خواهد شد و به صاحبان آثار علاوه بر لوح یادبود و تندیس هدایای نقدی تقدیم خواهد شد.

علاقمندان جهت اطلاع کامل از شرایط و نحوه ارزیابی مقالات و ارسال اثر می‌توانند به پایگاه اطلاع رسانی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) به نشانی mahdaviat.ir مراجعه کنند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین